Uppbyggnad av muskler.

B

bussig

Hur lång tid tar det för en häst att bygga tillbaka sina muskler. Har tidigare varit tävlad dressyr lätt klass. Sedan felriden i 4 mån. Har nu varit i varierande träning i 4 v. Men är motsträvig till arbete. ( bockar, stegrar, backar) ( Är kontrollerad på klinik ua )

Sv: Uppbyggnad av muskler.

Har hon bara "tappat" muskler eller har hon blivit sne också? Tänkte eftersom du säger att hon blivit felriden. Bygga upp muskler är väl ingenting man gör i en handvändning men ta hjälp av en tränare som hjälper dig att hitta rätt övningar till just din häst. Sen kan du slänga i lite lusern i maten också, det hjälper till rätt bra, då det innehåller proteiner.

Hur lång tid det tar är svårt att säga, men några månader i alla fall.

Sv: Uppbyggnad av muskler.

Hur lång tid tar det för en häst att bygga tillbaka sina muskler. Har tidigare varit tävlad dressyr lätt klass. Sedan felriden i 4 mån. Har nu varit i varierande träning i 4 v. Men är motsträvig till arbete. ( bockar, stegrar, backar) ( Är kontrollerad på klinik ua )

Hur länge har hästen stått? så länge den stått den tiden får man dubbla för att veta hur lång tid det tar att bugga upp konditon mm på den.;)
tänkt på att skelett, senor & liniment tar ett år innan dem har "återhämtat sig":smirk:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 059
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 489
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka