Sv: Uppbunden häst som stegrar
alltså, alla tips ni har kommit med här är sånt jag redan har gjort, jag har varit så försiktig och lugn jag kan och han står som ett ljus så länge jag rör honom, men slutar jag klappa honom osv så börjar han.
Kan tillägga att han normalt sett inte står några längre stunder, jag skulle vilja att han höll sig lugn från att jag la ifrån mig borsten och sen släppa in honom i boxen, men när han börjar böka så fort jag slutar att röra honom anser jag inte som ok.
Vissa gånger står han till och med och vilar benet utan problem och dom gånger står han inte länge, som beröm!
Sen till nästa gång så kan han bete sig som ett vild-djur.
En gång blev jag så trött på honom att jag band upp honom ute i en kedja, i en ring som jag har ute där jag binder upp dom andra hästarna när jag gör i ordning dom. (kedjan hade jag för att han inte skulle kunna slita av den, men samtidigt hade jag koll på honom så inget hände, det fanns en karbinhake i andra ände så jag skulle kunna ta loss honom om det tillstötte problem)alltså inget runt sig så han kunde skada sig osv och sen fick han härja omkring i en kvart el ngt sen stod han som ett ljus!
Gången efter gick det bra, men tredje gången igen så va han bökig igen.
inte roligt när han stegrar för tillslut skadar han kanske sig själv eller någon annan