Unghingst!!!

M

moniq

Hejsan! Finns det någon som har bra tips vad man kan göra med en 1årig halvblodshingst? Några bra övningar, tips och råd mottages. Har en jättego kille efter Hip Hop. Fick hem honom för 5 dagar sedan! Han ska kastreras ganska snart.
Moniq:)

Sv: Unghingst!!!

Titta på den när den går på bete?

Binda upp, borsta av, lyfta hovar några gånger i veckan.

Sv: Unghingst!!!

Som de andra redan sagt, stort sommarbete med jämnåriga och därefter gärna en lösdrift i höst-vinter. Behövs inte göras ngt speciellt i den åldern mer än kanske binda upp och lyfta hovarna någon gång i veckan. Det han behöver lära sig lär han sig av sina artfränder i hagen. Lycka till i framtiden med nya hästen.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: bobbbo
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 806
Ridning Fick hem min häst i söndags och har bara tagit de lugnt nu i dagarna. Släppt henne i padocken och sen låtit henne smälta in alla...
2
Svar
36
· Visningar
3 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat