Unghästvisning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Sissan
  • Startdatum Startdatum
S

Sissan

Är den nån som kommer att visa sina kallblodiga travare på dessa visningar till hösten??

Har väl planer på att visa upp min men då hon knapp är inkörd så känns det ju lite svårt att få en fullständig bedömning på henne...

Försökte ju få tjuvkika lite på era unghästar men man fick visst inte ha såna trådar här...:angel:

Sv: Unghästvisning

:confused: Finns inget datum på sleipners sida för gävle..??

Har du nån bild på den som man kan få se?:angel:
Hur tycker du att den ser ut?

Står det inte att det kommer att kompletteras eftersom??
För jag saknade Östersund...

Senast ändrad av en moderator:

Sissan skrev:
Har du nån bild på den som man kan få se?:angel:
Hur tycker du att den ser ut?
Bild har jag,men,det funkar aldrig när jag ska lägga in bild:mad:
Hur hon ser ut? Snyggare åring var det länge sen jag såg:p

Jamen då vill jag se den!!!!:)
Kan du inte maila bilden till mig då så sätter jag in den???*maximalt nyfiken nu*:angel:

Och hur ska det gå till då??? Fixar inte det heller:mad: ,måste ha hjälp o sonen som kan jobbar.

Japp, ska visa en tvååring, hoppas denna följer sina syskon till diplom, skulle bli mycket förvånad om inte detta är ett diplomsto det med. Lägst 9:a på trav för vagn är vad jag tror och hoppas, sedan ungefär 8:or, ev någon mer 9:a. Vi får väl se om jag gissar rätt.

Har du nån bild på henne då för hon vill jag verkligen se?!!
9:a på trav framför vagn är rätt bra, har inte sett så många såna faktiskt...

Syskonen är visade med 9: or och 10: or i trav framför vagn. Bild kanske kommer i Sleipner tidningen efter utställningen :angel:

Japp, ska visa en tvååring, hoppas denna följer sina syskon till diplom, skulle bli mycket förvånad om inte detta är ett diplomsto det med. Lägst 9:a på trav för vagn är vad jag tror och hoppas, sedan ungefär 8:or, ev någon mer 9:a. Vi får väl se om jag gissar rätt.

Och hur gick det då ?

Var på Årjäng och visade min 2åring förra helgen. I fjol blev han bästa ettårshingst med klass ett och skådepeng. I år fick han klass 2 och kom sist. Skiljer visserligen bara åtta poäng men lite trist ändå. Största anledningen är att visningen på banan gick åt skogen med stegring, bockning och galopper för att det var tränande varmblod som kördes snabbt på banan under tiden vi var inne och visade våra unghästar därmed gav vi väl inte så gott intryck på domarna. Så jävla dålig stil!!! Sammanlagt var tvååringarna på banan i 30minuter och Årjäng kunde tydligen inte stänga av banan från tränande ekipage under dessa 30minuter. Vi Hade 28mil enkel väg att köra. Startade 4 på morgonen och kom hem på kvällen + att utställningen ju kostar en liten slant. Lite mer än så tycker man att de kunde ansträngt sig. Jag ska ringa och diskutera detta med sportchefen på Årjäng när jag har samlat energi. Det kunde dessutom gått illa eftersom min häst blev så stressad att han stegrade och började backa ur infarten till defileringsvolten då ett varmblod svischade förbi. Jag la inte märke till detta men min pappa såg att vi var ganska nära att bli överkörda. Jag menar man kan väl ta lite hänsyn när det är orutinerade hästar på banan.

Tyvärr växer hästen massor för dagen och är fulare än hon varit på hela sommaren, så det blev "bara" 9:a i trav för vagn och sammanlagt 79 poäng. Känns lite surt att missa diplomet. Men det är ju så med unghästar, mycket dagsform.....

Den andra visade hästen (det blev två till slut) fick däremot en 10:a i sitt travprov och fick diplom, så den var lite överraskande bra, den förväntades få mer avdrag än den fick för sina exeriöra avvikelser.

Båda är riktigt fina talanger, med störst plus för den förstnämnda.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 200
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 337
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: Googlarn
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar