Unghästvårtor, bilder

Charlotte1975

Trådstartare
Tänkte visa hur min 2 1/2 ser ut med sina unghästvårtor, och sen uppdatera med förändringar. Har själv letat efter bilder men inte hittat så mkt.

Innan sommaren hade hon 3 st.

I början av aug:

10 sep

Sv: Unghästvårtor, bilder

Hej!

Precis så såg min welshponny ut när hon va mellan 2-3 år. De försvann av sej själv efter några månader.
Kul att se lite bilder:laugh:

/LL

Enligt va jag har läst ska det normalt försvinna på 3-6 månader när kroppen bildat sitt eget immunförsvar mot vårtorna. Eftersom att hon fick de första innan sommaren hoppas jag på att de nu ska börja gå åt rätt håll. Tanken med tråden var att följa upp med bilder för att andra sen ska kunna se hur de kan se ut.

Uppdatering. så här ser det ut med vårtorna 8 okt, ca en månad sen senaste bilden. Inte mkt kvar nu. :bump: Jag har inte gjort något utan det har "trillat av"... De har blivit små, grå och torra och sen släpper de. Har blött en del till och från, men jag har faktiskt låtit det vara.

29586328.jpg
[/url][/IMG]

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 359
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar