Unghästklasser med "vuxen" häst

S

Suprize

Om man har en "vuxen" häst som normalt går Avd A, så får man väll starta Avd B ifall man skulle vilja?

Men vad gäller om det i proppen står "90cm, bed A för unghästar" och sedan längre ner "100cm, bed A:0 + A:0 för äldre hästar"
Får jag då på min 9åriga häst vara med på 90cm?

Sedan vissa tävlingar som bara har unghästklasser, får man hoppa där med "vuxen" häst?

Sv: Unghästklasser med "vuxen" häst

Alla får starta avd B oavsett ålder på hästen förutsatt att det inte står andra begränsningar dvs för hästar 5-6år etc

Som tidigare skrev, alla får starta avd B oavsett ålder. Det är bara om man har en unghäst som det finns vissa begränsningar!

Är klassen specifikt avsedd för en viss ålderkategori får man inte starta med varken äldre eller yngre häst, men avd B får som sagt alla starta. Kontakta arrangören, för det där kan tolkas på olika sätt. Jag skulle tolka det som att första klassen endast är för unghästar (dvs unghäst enligt ålder).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410
Dressyr Undrar lite hur det är ang att tävla med unghäst. Tävlat för ut, men 0 koll på hur det är med unghäst. Det gäller en 4åring. Vet att de...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka