Unghästklasser för häst

D

Dextrosol

Undrar om det verkligen är så att man bara kan tävla hästen i unghästklasser ända tills det året den är 7 år?? Vi har precis gått över från ponny och där behöver ekipaget bara gå 2 felfria rundor för att sedan gå upp i vanlig klass.

Sv: Unghästklasser för häst

nej som 4 och 5 åring måste din häst alltid gå avd B.
Som 6åring får det gå i avd A förusatt att den gör 2 felfria rundor på den höjden eller högre som du tänkt rida avd A i. Om du gjord 2 felfria rundor så måste du inte starta avd A men du får.
Kom ihåg att rundorna som 6åring ska vara gjorda som 6åring för att räknas som kvalificerande till avd A.

Som 7åring måste hästen gå i avd A.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: Mli
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 011
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 251
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar