Unghästklass i dressyr borta???

K

Kicki_J

Har hört grunkas om att unghästklassen i dressyr är borttagen, stämmer det? När jag tänker efter så såg jag ingen ungponny på de tävlingar jag och dottern åkte på under hösten. Någon som vet??

Sv: Unghästklass i dressyr borta???

Japp, eller den är det på ponny iaf :). Ungponnyn startar nu sist i avd. A (vanliga klassen alltså). Dock får ryttaren fortfarande vara överårig sålänge ekipaget är proportionerligt. De får även rosett fortfarande. Så det är väl ingen skillnad egentligen bortsett från att de inte har en egen kategori liksom..

Det var så i alla fall då! För jag red ungponny nu i höstas (han på bilden) och jag fick starta med de andra.. då har vi förklaringen då :P

(Du ska alltså fortfarande ange att ponnyn är ungponny då du anmäler)

Har jag förstått det rätt, de startar i avd A men får fortfarande ungponnyrosett om de har lägst 50 %? Jag trodde att de startade med samma förutsättning som de övriga, alltså konkurerade om placering. Den enda ungponny jag såg under hösten var en med överårig ryttare och de startade utom tävlan.

Jo, den tävlingen jag var på där en ungponny startade så SKULLE den ha fått rosett, men blev tyvärr inte godkänd. Så jag tror inte det är borttaget. Men det är korrekt att de ska starta utom tävlan. de kan inte komma på placering såvida du inte anmäler som ungponny utom tävlan.

OBS att om ryttaren är underårig måste ekipaget tävla mot de andra ponnierna. Det är endast om ryttaren är överårig man får rosett efter att ha uppnått en viss procent.

Liknande trådar

Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 052
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Jag reflekterade över en sak när dottern skrek över en spindel och en insekt på studsmattan. Jag var likadan när jag var liten fast 10...
Svar
7
· Visningar
398
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 070
Senast: sardellen
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 414
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar