Unghästar

Sv: Unghästar

De är unghästar till och med det år de är 6, men det var kanske det du menade - tills de är sju? De året du fyller sju är de inte unghästar längre.

De delas in som unghästar för att de begåvade inte ska behöva tävla med äldre- årgångstävlingar.

var gränsen för unghäst går vet jag inte egentligen. för mig är det 4-5 år som max.

Sex år generellt, men ett sto som gått med föl kan som sjuåring gå som unghäst. Med reservation för att det ändrats senaste åren.

Däremot måste sjuåringarna ha unghästskydd bak i hoppningen (om de nu har skydd). Känns lite märkligt kan jag tycka.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
56
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Över 670 hästar gjorde under torsdagen sin första start under årets unghäst-VM i hoppning. I den svenska truppen tog sig två hästar i...
Svar
0
· Visningar
121
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mot alla väderlekar tog sig unghästarna genom dagens utmaningar på Falsterbo Horse Show. Både fem- och sexåriga dressyr- och hopphästar...
Svar
0
· Visningar
174
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige skickar 18 lovande SWB-hästar till Unghäst-VM i hoppning 2024. De talangfulla unghästarna, fördelade i tre åldersgrupper...
Svar
0
· Visningar
293
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama