Unghästar och halvklasser

H

Han_naH

Vet ngn hur det är med halvklasser för unghästar? Sitter och skummar TR, men jag kan inte hitta några bestämmelser.

Jag har fått lära mig att unghästar inte får gå halvklasser, men nu var det ngn som sa att det bara var en rekommendation från förbundet att ta bort halvklasserna på våren, men att de kan gå halvklasser på hösten.

Sv: Unghästar och halvklasser

Vet ngn hur det är med halvklasser för unghästar? Sitter och skummar TR, men jag kan inte hitta några bestämmelser.

Jag har fått lära mig att unghästar inte får gå halvklasser, men nu var det ngn som sa att det bara var en rekommendation från förbundet att ta bort halvklasserna på våren, men att de kan gå halvklasser på hösten.

Jodå det finns inga begränsningar vad gäller det, de får tom kvala i dessa (alltså 125 får räknas som 120 kval osv), anledningen att förbundet rekommenderat arrangörerna att ha tex 120 till unghästarna även om klassen är 125 är just för att det skall finnas kval tillfällen till unghästarna, för något år sedan var det bland annat en säsong där det verkligen gick mode i att ha halvklasser vilket medförde att det var skitsvårt att hitta kvalklasser till unghästarna, jag tror det var då denna uppmaning gick ut till klubbarna för det var många som var väldigt irriterade på det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 453
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
238
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar