unghäst stannar i gången

A

angelhorse

vad ska jag göra för att få min unghäst att gå i gången utan stopp.
han är lågrangad och ska hela tiden stanna och hälsa på dom andra hästarna dvs stannar upp och efter ett tag går vidare.vill ha tips hurman bäst tränar uppbindning ,ställer jag inte in honom i spolspiltan så där han inte kan backa så sliter han sönder grimman.
 
Sv: unghäst stannar i gången

Skapa ett djupare förtroende till din häst, så att den gillar att vara tillsammans med dig! Då slutar den leta efter bättre sällskap när ni är tillsammans...;)
När ni kommit till en punkt där han litar på dig så kan du lära honom att när du står stilla så står även han stilla. Står du stilla?

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 929
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp