Unghäst som testar...

W

Warmia

Har en 3åring som har varit lite kaxig hela tiden men aldrig gjort något riktigt dumt ändå.... tills i dag......

Ska hämta in henne från hagen, dom går i stor hage så jag hämta längst ner ca 500m i allafall. Dom 3 andra går kvar som vanligt och hon brukar följa med som inget ändå.
Hon börjar ganska fort inte vilja gå framåt men svara på smackning, hon utökar sitt beteende med att börja dansa, sedan börja kasta sig och när jag inte släpper så reser hon sig gång på gång, galopperar runt mig och försöker slita sig vilket hon lyckas med senare. Jag går tillbaka och hämtar henne igen hon hon börjar om samma sak, stegrar, försöker slita sig, backar och kastar sig. Den här gången kommer jag tillslut fram 50m framför grinden och pang så ger hon bara upp och går med som inget hänt precis som vanligt.

Hon testa mig om hon kunde komma undan på detta viset, grejen är ju att jag var rädd, rädd att hon skulle stegra sig på mig, springa över mig eller skada mig, sedan var jag rädd att hon skulle skada sig när hon kom loss med grimskaftet hängande efter....

Hur ska jag göra, hur ska jag fortsätta efter detta i dag??????????

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 724
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 732
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 839
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar