Hej, Jag har precis blivit medryttare på en "unghäst" på fem år som jag har problem med att rida och hantera. Vi har kört ett pass där ridningen fungerat hyfsat och även hanteringen men nyligen så skulle jag rida igen och ville då testa att longera innan ridningen. Jag hade precis samma rutiner som alltid kring honom och gjorde allt på samma sätt men när jag skulle börja longera i paddocken så regerade han inte alls. Jag försökte först att bara försiktigt peta med longeringspö och sen tog jag i lite till eftersom jag inte hade fått någon reaktion men inget fungerade försökte skicka ut honom på volten men han verkade inte förstå. Ska tillägas att han har blivit longerad tidigare. Så då struntade jag helt enkelt i longeringen och satt upp på honom för att börja skritta. Körde lite tempoväxlingar i skritt och det fungerade. Problemet började dock så fort jag kortade upp tyglarna, skänklade på som jag gjort tidigare men ingen respons på varken röst, skänklar eller spö. Vi har både travat och galopperat på tidigare ridpass så jag förstår inte riktigt vad problemet är ? Han verkar inte ha ont och har sagts vara allmänt testande men situationen för mig som är en ganska ung ryttare känns hopplös. Skulle vara jättetacksam för några tips!!