V
Vikstrom
Jag är medryttare på ett sto född 03, hon helt underbar att rida och det är aldrig några problem med det. Men hon har börjat visa aggressivitet i boxen mot mig, hon har alltid nafsat och hållit på, och då har jag daskat till henne på bogen och sagt åt henne. Men en gång då jag gjorde så blev hon ännu argare och tryckte upp mig mot boxväggen, sedan när jag skulle in i boxen igen så släppte hon inte in mig utan reste sig mot mig o.s.v. Det var väldigt obehagligt, det har inte hänt igen men hon visar ofta tendenser till det. Nu sätter jag alltid fast henne i stallgången, men hon är som ett ånglok och tror att hon liksom bara kan gå iväg, det är väldigt irriterande när man inte kan lita på henne när man hanterar henne och alltid får bråka med henne. Det är första gången jag hanterar en så pass ung häst, nu vill jag gärna ha tips på hur man lär henne att stå still och säger åt henne på bästa sätt. Hon blir oftast bara argare när jag daskar till henne. I hagen går hon med ett äldre varmblod och är lägst i rang. Det känns som att hon ständigt testar mig..