Unghäst klasser i fälttävlan!

theJohanna

Trådstartare
jag har hört lite olika saker ang breeders i fälttävlan. vill gärna reda ut vad det är som gäller. har säkt info på bl.a google och asvhs hemsida utan framgång.

så vad gäller???

Sv: Unghäst klasser i fälttävlan!

tack så hemskt mycket! har letat utan att hitta någon användbar info... kan man kvala överallt i sverige eller bara på vissa tävlingar?

tack! inga speciella regler för unghästar??? jag antar att det är som i hoppningen att det bara räknas som clear round??

Nej det är inte som i hoppning med avd B. Utan unghästarna tävlar på samma vilkor som de äldre hästarna. En del debutant klasser går som Clear Round men då är det för alla deltagande ekipage.

Intressant! Var nästan 100a att det skulle vara som avd B. Har du ridigt unghästsklasser eller unghästar i fälttävlan? Något speciellt man ska tänka på? Berätta lite om hur uppläggen går till.

när skulle ni säga att unghästen är redo för fälttävlans träning?? har ni några riktlinjer som ni följer?

när skulle ni säga att unghästen är redo för fälttävlans träning?? har ni några riktlinjer som ni följer?

Så fort hästen är hyfsat styrbar och kan gas och broms så kan den få följa med ut på terrängbanan. Gå igenom vatten, upp och ner för små kanter och hoppa någon liten stock med draghjälp. Desto längre den kommit i sin övriga utbildning, desto mer kan den få göra även i terrängen. Men att introducera naturhinder tidigt är oftast utmärkt variation och motivation för unga hästar, eftersom de för det mesta har en naturligare framåtbjudning ute i naturen än inne på en ridbana med vanliga hinder.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 298
Senast: KesoNeso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 806
Senast: LadySara
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 769
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar