unghäst dressyr .

S

Soofiiie

berätta allt om vad som är skillnad mellan dressyr för unghästar och vuxna hästar. :D

Sv: unghäst dressyr .

Det är väldigt stor skillnad. På vuxna/rutinerade hästen kräver man mer samling etc. På unghästen är det mer basic - gå fram i alla gångarter villigt. De måste kunna det grundläggande innan man går vidare till mer avancerade dressyrövningar.
Tips, läs under forumet Grundutbildning.

Jag vill ha mer svar , jag hittar inget under grundutbildning som hjälper mig !

Tycker du har fått ett väldigt bra svar av Ellyne, att samlingsgraden är lägre. Plus att kraven på en unghäst är naturligtvis mindre än på en rutinerad.

Kan du inte utveckla din frågeställning lite, vad är de du undrar över?

Jag lånar tråden lite då, eftersom jag oxå har en fråga om unghästdressyr:p
Vart hittar man sånna tävlingar och på vilken nivå ligger dom (lokal, reg. nat. osv.) Eller är det speciella kvaltävlingar och sånt, typ 4 års test o liknande. För om jag inte är helt borta så finns det vell ingen avd. B på "vanliga" tävlingar ?

Tack på förhand:bow:

vadå ? finns det inte avd. b på dressyr tävlingar ? . jag har ingen aning för jag har aldrig tävlat dressyr .

Inte riktigt på samma sätt som i hoppning, dressyren för unghästar kräver två dommare plus ett eget protokoll där unghästen bedöms i allmänt intryck i fem delbetyg.

Själv tycker jag att har du inte en häst med dundergång, så kan du lika gärna rida de vanliga programmen med vanlig bedömning.
De är mest för de som ska rida Breeders.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdag startar unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Här är alla svenska deltagare.
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
155
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mot alla väderlekar tog sig unghästarna genom dagens utmaningar på Falsterbo Horse Show. Både fem- och sexåriga dressyr- och hopphästar...
Svar
0
· Visningar
174
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 953
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar