ungefär vad brukar småbalar kosta?

_jeanette

Trådstartare
småbalar med ensilage? ungefär vad brukar priset ligga på och vad brukar dom väga?! är det mellan 30-50 kg eller?

är det dyrare med silage egentligen eller ligger kg priset lägre? tänkte eftersom man får ge mer eftersom det är blötare än hö?

Sv: ungefär vad brukar småbalar kosta?

småbalar med ensilage? ungefär vad brukar priset ligga på och vad brukar dom väga?! är det mellan 30-50 kg eller?

är det dyrare med silage egentligen eller ligger kg priset lägre? tänkte eftersom man får ge mer eftersom det är blötare än hö?

ingen? måste antgaligen köpa silage då höet verkar vara slut ÖVERALLT. eller orimligt dyrt ;)

Beror ju lite på vad det är för hösilage du köper. Från bonden kan det ligga på mellan 80-120kr/bal, HorseHage kostar runt 4 kg/kg. Brukar bli dyrare med småbal än med storbal/kg.

Mina ska ligga på mellan 38-50 kg. En bit över 3 kr/kg, har inte fått räkningen än. Det är dyrt med småbalshösilage.

låter det med hyffsat pris med höslige (vet ej TS men rättså torrt enligt bonden) och balar på ca 260 kg och han tar 400 kr för dom. låter rätt ok eller?

Småbal 35 kg, 80 kr.
Storbal 350 kr, 300 kr om vi hämtar direkt på fältet efter pressning.
Sedan analyserar vi själva.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 357
Senast: Shixle
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
475
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix