Unga tjejer påkörda av bil under ridtur

(Nerikes Allehanda) Unga tjejer påkörda av bil under ridtur Två unga tjejer skadades i samband med att en bil körde på ett hästekipage på väg 792 strax norr om Ljusnarsberg. Relaterat Tjejerna, som är under 16 år gamla, var ute och red med sina hästar vid 17-tiden. Av okänd anledning ramlade en av tjejerna av sin häst...

Läs mer...

Sv: Unga tjejer påkörda av bil under ridtur

Vad man funderar över är om dom hade reflexer? Det borde ha varit mörkt vid den tiden. Då förstår man ju att det är svårt för bilisten att se dom. Vid en här årstiden är det bäst att sätta på sig och hästen så mycket reflexer som går, även om man bara ska ta en tur i dagsljus. Saker och ting kan hända under ridturen som gör att man överraskas av mörkret som en avramling och hästen sticker eller att man går in och fikar hos nån och det är mörkt när man ska rida hemåt.

Sv: Unga tjejer påkörda av bil under ridtur

Inte bara att det kan bli mörkt, utan när det är snö ute är allting i princip svartvitt. Har du inga gälla färger på dig kan det vara riktigt svårt att se vart du börjar och slutar, vad du är för något och vart du är påväg. Är det soligt ute (och på vintern ligger dessutom solen ofta jättelågt) och det glänser i rutan är det ännu svårare att se.
ALLTID reflexvästar på som gående. ALLTID reflextäcke (och gärna mer) på kusar. Snälla.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna i 20-årsåldern fördes sent på måndagskvällen till sjukhus efter att hon krockat med en häst norr om Karlstad. Hur allvarligt...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Gunnar
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 614
Senast: akleja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025