ung jägersro *frågor*

M

Malle Palle

Hej

nu har min mamma skojat med att jag skulle börja på galopp eftersom jag är liten (153cm) och lätt (36kg) och jag växer inte mycke mer. är 13år

Men jag har lite frågor som jag hoppas att bli besvarade på.

* jag har ingen egen häst men på framsidan står det om "passhäst" hur går det till.

* på steg 2 står det
Kursstart: lördag 26 februari 13.45-16.30
börjar det nästa år lr?

* det verkar som om ung jägersro satsar mer på trav än galopp, rätt lr fel?

var visst bara tre frågor :p

Sv: ung jägersro *frågor*

Hej!
Såvitt jag vet så behöver du ingen egen häst för att gå på ung jägersro. Det som brukar menas med passhäst e typ en sköthäst men vet inte vad d innebär i detta sammanhang..

Kursen lär börja nästa år om d står så. Kolla så att man inte behöver ha gått steg 1 först bara!

Tror dom satsar ganska lika men det är traven som syns mest på deras sida.

Ta kontakt med Alan Jack som håller i det om du vill ha mer information! Hans nummer hittar du säkert på sidan!
Lycka till!

Sv: ung jägersro *frågor*

Du måste vara 16 för att bli amatörjockey men du har ju tre år på dig att träna och när du väl är 16 har du kanske så bra erfarenhet att vill ge dig in på proffsjockey. Ta kontakt med en tränare eller en jockey på Jägersro eller Täby och fråga hur de gick till väga. Men att vara jockey betyder ju oftast att du är skötare åxå. Lycka till

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 104
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka