Morsan

Trådstartare
Är det någon här inne som har koll på när undulater blir könsmogna?
Vi har en kull som kommit ut ur boet för en liten tid sen och nu börjar hanen visa uppmärksamhet på en av ungarna.
Jag tycker det verkar lite väl tidigt
med tanke på att ungarna forfarnade matas till en viss del.

Sv: Undulater

Ok.. låter som det jag luskat efter. Svårt med sånt när det finns flera bud

I det vilda parar de sig efter första ruggningen dvs runt 4 mån men i fångenskap rekommenderar man inte att låta en hona lägga ägg före 10 mån ålder. Undulater tar hand om varandra även ungarna matar varandra, är du säker hanen inte bara matar sin unge?

Han är macho :cool: Utövar sina gorillatakter mot bjällran och flirtar..
men i dagsläget har han lugnat ner sig något men jag har en bur tillgänglig om jag skulle behöva flytta någon i all hast. Det borde inte behövas innan de små flyttar till nya hem

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: trazel
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 985
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka