C

Cocos

Jag tänkte försöka få mina undulater att häcka, för första gången. Jag har två honor och en hane i samma bur, hade två hanar men den ena dog för ett par veckor sedan. Jag vet att det inte är optimalt med två honor och en hane...så jag antar att jag måste ta ut den ena honan och sätta i egen bur?

De två honorna kommer väldigt bra överens för övrigt.

Alla fåglarna är unga, äldsta honan är drygt 1½ år och de två andra ca 9 månader eller så. Den kvarvarande hanen har blivit väldigt intresserad av den äldsta honan sen hans kompis dog. Så jag tänkte låta de två häcka.

Något speciellt jag ska tänka på innan jag sätter upp redet?
 
Sv: Undulater

Jag menar såklart holk! :)

Någon som har nåt tips inför ev häckning?
 
Sv: Undulater

Finns det ingen här inne med erfarenhet av undulatuppfödning? Jag är helt novis! Eller, kan någon tipsa om något annat forum istället?
 
Sv: Undulater

Jag har inte gjort något, ännu. Försöker ta reda på mer information först, men det här är tydligen fel forum. Ska se om jag hittar något mer undulatorienterat, där jag kan få svar på mina frågor! :)
 
Sv: Undulater

Nu har jag i alla fall flyttat ut den andre honan och satt i en bur bredvid och hängt upp holken hos paret som blev kvar. De har varit ganska kärvänliga mot varanda ett tag nu, så jag hoppas de vill komma i stämning. :)
 
Sv: Undulater

Nejdå! Det var pussinuttparet som fick stanna kvar och tredje hjulet åkte ut. :D
 
Sv: Undulater

Haha! Du är rolig du. Men holken räckte tydligen som stimulans, för honan blev jätteintresserad av den direkt. :)
 
Sv: Undulater

jag har osså undulater som e skit sööta jag har fyra st,,,,,för första gången gillade de aldrig varandra men nu förtiden e de mycket snälla och gillar varandra,,,jag har en hona som har 4 ägg hittils? hur ska jag veta att de ebefruktade? kan någon svara? OBS! hon har fått tre äggg innan men det va ingen unge i dee...såååå vi ska se nu vad det kommer hända! jag hoppas verkligen att ni svarar på min fråga!!!!

HEJ DÅ!!!!:rofl:
 
Sv: Undulater

Har du både hanar och honor? Om du bara har honor så lär inte äggen vara befruktade...

Du får väl ta och genomlysa äggen, så ser du om de är befruktade eller inte. Har du bon uppsatta?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har ju två katter och bor på gård, men än så länge är de innekatter. Båda kastrerade, en hona på 2 år och en hane på 9. Hanen är en...
Svar
3
· Visningar
756
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 696
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 901
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp