Undrar vad det är som gäller?

A

Arsozah

Nu har min nya c-ponny kommit till mig. Hon fyller 6 iår och tävlar LB LA hoppning. Jag skulle nu vilja tävla i allsvenskan, men vad är det för kvalificeringsregler för ungponny? Är det fortfarande så att jag måste starta minst två klasser i Avd. A felfritt i den klass allsvenskan går i eller hur är det?

Tacksam för svar

Sv: Undrar vad det är som gäller?

först kan din klubb ha speciella regler ang. vad man ska ha för resultat för att kunna delta i div. 1 (jag antar att det är där du ska vara med).

Men annars måste ponnyn ha gått med aktuell ryttare 2 felfria grundomgångar i avd.B i samma eller högre klass för att få starta i avd.A och därmed även kunna starta i en allsvenske omgång. För de två första omgångarna gäller alltså LB och den sista LA.

Om du ska vara med i Eliten gäller samma sak, fast du måste dessutom vara kvalad till MSVB och har ridit två felfria rundor i MSVB.

Sv: Undrar vad det är som gäller?

Ok, så det enda jag behöver göra är att gå två felfria rundor i ungponny klass i samma klass som allsvenskan eller högre?

Har jag förstått d rätt? :smirk:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Lady_S
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 212
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 267
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar