Underrubriker i meny

Krockodil

Trådstartare
Hjälp!

Jag försöker göra en meny med underrubriker på en hemsida som kommer fram när man klickar på den översta rubriken men får det inte att fungera. Istället för att vara klickbar så visas alla rubriker hela tiden och inte bara när man ska klicka på den första. Jag använder html och notepad.
Har försökt att googla på en massa olika forum men hittar inte riktigt rätt samt att jag är inte så haj ännu så jag förstår inte riktigt alla koder osv...
 
Om du använder Googles egna mallar finns jättebra instruktioner i Skolverkets IT-kurs "PIM" på nätet. Har själv gjort ett par sidor genom google, funkar bra och är gratis.

Om du har nåt annat konto kanske det finns nån mailsupport du kan fråga för just DEN sajten..? Kan fungera olika på olika sajter.

Ett litet tips är att prova med att högerklicka när du markerat nånstans på sidan, kan dyka upp massor med skojiga små saker! :)

Lycka till!
 
Hur är sidan byggd?

Oftast använder man javascript för att göra det du beskriver. Biblioteket jQuery är det många som använder. Du kan googla på "jQuery drop-down menu" eller liknande saker så hittar du säkert en hel del färdiga script som du kan använda.

Finns sidan på nätet nånstans? Om du PM:ar mig kan jag kika lite. :)

/ Stereo, webbutvecklare
 
Kom också att tänka på att ibland syns inte det färdiga resultatet på den sida man jobbar med medans man är inloggad!
 

Liknande trådar

Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 652
Senast: Pancakes
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 070
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hunden Arthur, gatuhund importerad från Ecuador, fick sin rabies spruta i går enligt aftonbladet och andra medier. Nu tänker jag inte...
2
Svar
29
· Visningar
3 426
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft lätt att få torr hud, och den har alltid varit känslig (jag vet tyvärr inte riktigt VAD som inte fungerar, alltså...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 060
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp