Underredsbehandling?

bettysmatte

Trådstartare
Som rubriken säger, är det något ni gör med era bilar? Jag försöker hålla liv i min kära bil så länge som möjligt och funderar på om detta är något jag kanske borde låta göra?
 
Jag har gjort det själv på äldre bilar men även betalat för det. Tycker helt klart det är värt! Och att såklart även vaxa bilen en gång per år med.
Jag tror det är lite special med vad en ska göra för behandling dock? Men det borde ju firman ha koll på.

Men jag är lärd att ta hand om det jag har så håller de längre :)
 
Som rubriken säger, är det något ni gör med era bilar? Jag försöker hålla liv i min kära bil så länge som möjligt och funderar på om detta är något jag kanske borde låta göra?
Jag har inte gjort det på länge med så var jag och besiktigade min bil och fick då tipset att min bilmodell ofta har problem med rost i frambalken. Frambalken är nu rostskyddsbehandlad både på utsidan och från insidan 😊 jag är jättetacksam för tipset! Har en Subaru outback från 2015.
 
Jag lät nyligen göra en rostskyddsbehandling av min bil. Har haft samma modell tidigare som blivit utdömd pga rost, vilket tydligen var ett känt fel på just den här modellen enligt besiktningen. Ska bli intressant att se om min nuvarande bil kommer att leva några år längre pga behandlingen. Tidigare bil blev 16 år gammal. 2027 har jag svaret om behandlingen har hjälpt.... :laugh:
 
Som rubriken säger, är det något ni gör med era bilar? Jag försöker hålla liv i min kära bil så länge som möjligt och funderar på om detta är något jag kanske borde låta göra?
Ja, det gör jag. Min bilpark hittills har bestått av begagnade bilar och då brukar underredsbehandling vara något av det första jag gör (samt byter kamrem). Jag lämnar iväg till firma.
 

Liknande trådar

Fordon Jag kommer på en huvudled och cyklar. Ska svänga vänster och tar mig då till mitten av vägen då jag inte har någon bil bakom. Gör...
2
Svar
22
· Visningar
1 238
Senast: lingonben
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
561
Senast: sthu
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 615
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag måste för första gången i mitt liv skriva ett CV och det går rätt dåligt. Problemet är att jag arbetat på mina arbetsplatser väldigt...
Svar
16
· Visningar
757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp