Undernärd-Foder?

Sv: Undernärd-Foder?

Vi har kollat runt lite på foder.
Finns ju ett upphav av olika foder.

Men mamma tycker inte hon vill byta foder.
Utan använda sig av carriers som även är lätt att få tag i, om det nu är ett bra foder.

Carrier har ju ett foder som heter High Energy competition.
Där proteinhalten är 30 och fett 20.
Tror ni det skulle funka?

Han fick mjuk mat när han var liten.
Men problemet är att hon har ingen stor frys och hon kan inte åka och köpa varje vecka.

Har ni kollat foderbilen.se? De levererar fodret till dörren för ynka 19 kr och har alla tänkbara sorter i sitt sortiment. Om nu inte det där High-Energyfodret skulle vara tillräckligt menar jag.

Knapplån

Ett tillägg angående RC 4800 är att det fodret (liksom många andra högenergifoder, något man bör kolla) innehåller ett ämne som heter L-karnitin som förbränner fett. Inte något man vill ge till en hund som behöver lägga på sig hull.

Låter osannolikt - har du någon källa?

l-carnitin har en roll inom fettsyrametabolismen (transporterar fettsyror från cytosolet till mitochondrierna) men det finns inga vetenskapliga bevis som stödjer teorin om att det skulle bidra till viktminskning. Det används snarare som antioxidans just i hundmat.

Liknande trådar

Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 769
Senast: Nota
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
919
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 086
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka