Underlig under Graviditeten...

Status
Stängd för vidare inlägg.

_Yggdrasil_

Trådstartare
Jag är ju gravid då...
Men nu undrar jag sen jag blev gravid har jag blivit mörkrädd och extremt lättskrämd... Kan knappt kolla på skräckfilm längre och vågar inte gå in i mörka rum...:eek:
Nån mer som har varit med om något liknande? Eller är det jag som har blivit helskumm?
Berätta gärna!!!
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

själv har jag inte blivit så..

Men min äldre syster har upplevt det varje gång hon varit gravid, och hon var det definitivt inte innan.
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

Jag blev lika skum! Har ALLTID älskat skräckfilmer, ända sen tidiga tonåren. Men upptäckte under graviditeten att jag pallade inte längre. Har inte kunnat se en skräckis sedan dess... Har inte ens varit sugen! Vilket min sambo iofs är glad för, han avskyr skräckisar. Men nu börjar jag känna att vi måste se SAW 2. Vi såg ettan och den var urbra, men det var nog innan jag blev gravid, eller väldigt tidigt kanske. Kanske det finns hopp för mig ändå? Sonen är snart 8 månader...väääääldigt länge att gå utan en upplivande skräckfilm *garv*
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

Man SKA kanske vara lite extra rädd under graviditeten? Instinktivt vara rädd om sig...?

Jag blev inte särskild rädd, men blödig!! Kunde inte se något sorgligt och undvek nyheter på TV och i tidningar.
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

Jag har också slutat med skräckfilmer, och det har sambon med. I vårt fall är det nog mer att vi kommit fram till att vi inte mår bra av sån´t.

Och vem gör det, egentligen? ;)
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

Jag blev likadan! Rädd för allt och lite till. Skräckfilmer, mörker, att åka bil, gå i trappan, hantera hästarna (då liten hingst och stor stökig valack)... Jag kunde fantisera ihop saker som skulle kunna hända m.m.

Det värsta är att det inte gått över ännu! :o Visst är det bättre, men det stora rädslan slår mig fortfarande med full kraft i mer eller mindre (oftast mindre) befogade situationer. Och dottern är nästan 8 mån..! :crazy:
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

Nämen GRATTIS!
Alla gamla barndsomskompisar får ju barn, känns det som :D

(Frågorna har jag däremot ingen aaaning om, men jag såg tråden och var ju bara tvungen att skriva grattis!)
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

Jag är ju gravid då...
Men nu undrar jag sen jag blev gravid har jag blivit mörkrädd och extremt lättskrämd... Kan knappt kolla på skräckfilm längre och vågar inte gå in i mörka rum...:eek:
Nån mer som har varit med om något liknande? Eller är det jag som har blivit helskumm?
Berätta gärna!!!

Nej du är inte skum. Jag blev aldrig mörkrädd men däremot extra blödig de första småbarnsåren. Kunde inte titta på barn som for illa alls på TV osv.

En annan sak som drabbade mig är att jag fick en flygrädsla jag aldrig haft tidigare. Visst, jag flyger fortfarande (har aldrig varit någon storflygare iallafall eftersom jag är tågromantiker) men nu känner jag mig alltid nervös innan. :crazy:
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

Jag är orolig/rädd för en massa konstiga saker som jag normalt inte bryr mig om. Byta batteri på trucken på jobbet, något som jag i stort sett gör dagligen, köra bil längre sträckor, sambon får köra, gå ut med hunden när det är mörkt, vad jag äter och inte äter, alltså inte bara det på tillåtet/otillåtet listan, om jag lyft något som varit för tungt t ex matkasse. Ja listan kan göras lång.
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

Jag har blivit jätte nojig med;
*Orolig över att åka bil, får för mig massa saker i huvudet
*Smått mörkrädd när jag 'r själv hemma (Vad som helst kan ju hända)
*Klarar inte av att se en skräck film längre. (Har alltid velat se dem)

Finns massvis kommer bara inte på dem just nu..
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

Tackar :D Ja det verkar som det är inne med att skaffa barn i våra gamla kretsar nu :D Anna har ju både bar och har gift sig och A-L har 2 barn...
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

*puh* va skönt att jag inte är ensam! :D Har pratat med mina polare som haft barn och de har känt precis tvärt om... De har blivit jätte "modiga" under graviditeten och kännts sig allmänt lugna.

Ja det där med att bli blödig passar oxå in likaså med maten. Vara rädd för att åka bil har jag varit länge... Lyfta tunga saker är oxå läskigt *ryser* lyfte ett par 16 kilos hö balar förut.. Det var läskigt. Tänkte mig inte för först men sen när jag stog där med höbalen i högsta hugg... *hjälp* :D

Ja det kanske är så att man blir instinktivt mer rädd om sig, men varför blir man rädd för mörkret?
 
Sv: Underlig under Graviditeten...

Har A-L två barn nu? Jösses, här hänger man inte med. Grattis till dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 460
Senast: Modest
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 395
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 913
Senast: Bapelsin
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 570
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp