Underlag till hamsterburen!

HannaAberg

Trådstartare
Jag har vanlig pellets(som man eldar med) i min hamsters bur eftersom det vässar hennes klor väldigt bra när hon går i det. Men nu är det ju så att min hamster tycker väldigt mycket om att gräva, bädda och fixa i pelletsen vilket lever om rätt mycket om nätterna.
Vad änvänder du för underlag i buren och varför? :)

Sv: Underlag till hamsterburen!

Spånpellets låter inte så skönt att gå runt i.

Har du provat hampaströ? Jag har inte använt det till hamster eftersom min hamster dog innan hampaströ kom ut på marknaden, men jag har använt det till kaninerna med goda resultat. Luktar inte, ligger bra, och suger vätska.

Annars har jag använt vanligt spån till mina hamstrar. Mjukt åt deras små fötter :)

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 250
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama