Underhals !

I

Icelandichorses

Jag har läst att många här på islandsforumet pratar om underhals .

Men jag förstår inte vad som menas med underhals.:confused:

Skulle bli väldigt tacksam om ni förklarar det för mig . Visa gärna bilder på en häst med underhals , och en bild där jag ser hur halsen ska se ut. :idea: :)

Sv: Underhals !

Tack för svaret .:)

Nu förstår jag mer vad underhals är , men är det fett? :confused:

Tack för svaret .:)

Nu förstår jag mer vad underhals är , men är det fett? :confused:

Underhals kommer av att hästen inte rids rätt. Hästen ger inte efter i munnen. Hästen behöver ridas mera bakifrån. Då kommer eftergiften. En häst som svarar för hjälperna får ingen underhals.

Mja, det finns ju hästar som har underhals exteriört sett utan att ens ha blivit ridna, så det kanske inte är hela sanningen men väldigt stor i varje fall.

Om dom redan har under hals innan dom är ridna,då har dom troligen inte den bästa exteriören. lite överbyggd rumpa kan vara en orsak.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 005
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025