Underforum eller inte här på Körning

Vad anser du?

• Jag tycker att det är bra som det är, ändra inget under Körning

Röster: 6 33,3%
  • Jag anser att det skulle behövas fler underforum än bara ett under Körning

Röster: 7 38,9%
  • Jag anser att det inte behövs några underforum alls under Körning

Röster: 5 27,8%

• Antal omröstningsdeltagare
    18
  • Omröstning stängd .

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Åsikter om underforum är bra eller dåliga under de olika tävlingsgrensrubrikarna har funnits och diskuterats tidigare.
Jag tänkte ge er en möjlighet att med en snabb omröstning peka på vad ni anser. Jag kommer troligen följa omröstningen när jag fattar beslut ;)

Sv: Underforum eller inte här på Körning

Jag tror det skulle vara bra att ha ett skolkörningsforum och ett brukskörningsforum.

Det håller jag med om, ibland skriver man något som är menat som en förklaring för skolkörning men som kanske är helt annorlunda vid brukskörning och då blir det lite förvirrat...

Håller helt med om att det skulle underlätta med ett bruks respektive skolkörningsforum.

Ett för utrustning och en för tävling + en för almän diskution runt det :)

Tack för ni tar up det igen :D

Mvh
Emma

Tycker ni kan tilllägga att dom som inte inte är så ofta i körforumet låter bli att rösta tack!

Mvh
Emma

Jag tyckte ett forum för Utrustning var bra eftersom det är mycket sådana frågor.

Hmm... frågan är om vi vill ha många olika forum eller få.
Man kan välja att dela upp på olika sätt, antingen efter typ av körning (skol-, bruks-, hobby- o.s.v) eller efter frågeställning (utrustning, tävling, allmänt, nybörjare, erfaren, o.s.v. i all oändlighet) eller (ve o fasa :eek:) en kombination av båda... ex.v. skolkörning-utrustning, skolkörning-nybörjare, brukskörning-tävling... o.s.v (blir en väldig massa körforum då...)
Tack för att vi fåra vara med och tycka! :banana:

Tycker att vi bara ska ha ett, max två underforum.
När det var tre var det lite rörigt.

Tycker ni kan tilllägga att dom som inte inte är så ofta i körforumet låter bli att rösta tack!

Mvh
Emma

Därför att :confused:

Jag är inte här så ofta just för att det är så många ställen att leta körtrådar på. Tycker det vore enklast om all körning låg under ett forum.
Men det kan ju vara en idé att dela upp körning i kategorierna brukskörning och dressyrkörning (eller vad man nu vill kalla det), men då borde även trav hamna under körning eller?

/M

Det där med bruks och skolkörning verkar bra...men erfaren, nyböjare osv. vem avgör vart man är där? Tycker att det är bra att alla oavsett erfarenhet ska kunna delta i olika diskutioner, det är ju så man lär sig. Utrustningen kommer ju rätt på repektive forum iaf...

Det där med bruks och skolkörning verkar bra...men erfaren, nyböjare osv. vem avgör vart man är där? Tycker att det är bra att alla oavsett erfarenhet ska kunna delta i olika diskutioner, det är ju så man lär sig. Utrustningen kommer ju rätt på repektive forum iaf...

Kul att fler är med och tycker! :)
Nä, uppdelningen var bara en tankeställare... (om det finns fler trögtänkta än jag här... :D)
Personligen vill jag försöka dela upp körningen efter typ av körning och tycker det skulle vara jättekul om även trav hamnade här!

Skolkörning/brukskörning är en helt annan sak än trav :o

Mvh
Emma

Ja-men-visst! :idea: O brukskörning en helt annan än skolkörning... :idea:
Frågan är ju... hur pass uppdelat vill vi ha det???
All typ av körning på samma forum under olika flikar?
Det blir ganska kraftiga kollisioner mellan bruks- och skolfolk redan nu... :mad: Tycker det känns jobbigt eftersom jag själv står med en fot i varje "läger"... :crazy:

Jag tycker att Trav kan lika gärna vara kvar där det är.
Det där med bruks är jag kluven till, är det verkligen så många
trådar att det inte bara blir ett dött forum? Men det har ju ökat med
sådana trådar på senaste tiden så det kanske vore värt ett försök?

Isåfall tycker jag Bruks och Utrustning som underforum här.

Håller med om att travet även fortsättningsvis bör ha sitt eget forum. Det har mycket lite gemensamt med övrig körning.

Varför inte ett underforum för Tävlingskörning (inkl alla typer utom trav).
Plus ett för Utrustning (inkl vagnar).
Under Huvudforumet kan resten samlas (t ex utbildning/inkörning, hantering, hobby, gnägg, omröstningar(!), historik mm, mm).

Körning med häst och vagn omfattar ju så mycket mer än bara tävlingskörning!

Nu ska jag rösta också! :)

LIA

Senast ändrad:

Som jag ser det just nu blir det ingen omedelbar förändring här.
Åsikterna om vad som bör göras går isär. Många olika förslag om nya forum har kommit. Det sista förslaget stämmer ganska väl överrens med det vi har idag, förutom att Utrustning samsas med allt som inte är tävling och Tävling är huvudforumet.

Eftersom alla grenar har tävling i sitt huvudforum lär jag inte ändra detta om jag inte samtidigt ändrar alla andra grenar som har underforum.

Kom gärna med fler åsikter och synpunkter, kanske det blir en ny-annan omröstning längre fram.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 193
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 541
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025