Underbara hundar....

pippilotta

Trådstartare
...Har jag :love:

Har nu badat båda hundarna, och dom är absolut bland dom bästa hundar som jag badat överhuvudtaget.

Dom står stilla i badkaret utan att ruska av sig , inte förrän dom kommer upp ur badkaret och jag torkat av dom ordentligt, först då skakar dom sig och får stora spelet. :rofl::rofl:

Dino har jag ju lärt hur han ska bete sig sedan han var liten, men Sara visste jag inte alls hur hon skulle göra , men inga problem med henne heller, är så glad över dom att jag var tvungen att starta denna tråd :angel:

Hur beter sig era hundar när dom blir badade / duschade?

Sv: Underbara hundar....

Men gud vad skönt med hundar som inte skakar sig. :p

Min hund badar en gång i veckan i samband med föning och borstning. Han brukar totalvägra att gå i närheten av badrummet. När jag väl släpat in honom dit hoppar han i med framtassarna i badkaret men bakdelen måste jag lyfta i. Sedan står han där och ser ser ut och vägrar titta på mig. Så fort han får vatten på halsen eller huvudet skakar han sig. Gärna flera gånger. Jag är oftast lika blöt som honom efteråt. När han är färdigbadad blir han inlindad i handdukar och instängd bakom kompostgaller en stund för att torka lite. Då sitter han och klagar och berättar hur orättvist behandlad han är, om han inte är väldigt trött för då sover han. När han släpps ut hoppar han nästan självmant upp på trimbordet, där får han ju ligga tills han är färdigborstad och fönad helt torr. Mot slutet brukar han ledsna men mesta tiden ligger han mest och sover och halvknorrar lite ibland. Efteråt är han rätt nöjd ändå. :p

Duscha hunden naken. Då är det lätt att bara skölja av sig hundhåren och hundskaksduschen.

Du menar pinnarna, barren, löven och gräset? ;)

mina är uppfostadrade, och står still när de duschas, då de veta tt det är de som gäller. Tilda och wilma tycker inte det är så skoj, men Maggan kommer gärna in när jag duschar och kliver in i duschen, och sätter sig där under duschstrålarna.

min hund är tokhärlig att handskas med :)
han måste badas 3 gånger i veckan pga hudproblem, och han har aldrig skakat sig i badkaret! och då måste han ändå stå still i 15 min innan jag kan skölja av honom ;)
men visst, han ser så ledsen ut som det bara går att göra.. :D och en engelsk springer spaniel är ganska bra på det haha.

efteråt så står han still fint tills jag reser på mig och tar bort handduken, då skakar han sig och hoppar runt som en tok! när jag fönar honom ligger han på slagsidan och sover :p lika så om jag klipper klorna.

han har fått två st finfina badponchon också!
BEHOLD the policedog :D

and the monkey:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 910
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 220
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 732
Senast: s957
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka