Under avdelning knepiga symptom *GLONK*

martha

Trådstartare
Igår morse så hörde jag min lilla DSG pipa i sovrummet, först tänkte jag inte på det men efter en stund så började jag ju på o fundera vad det var som hänt....Jag ropade på honom ( han är väääldigt morrontrött) men han kom inte. Gick dit och lyfte ner honom från sängen och han bara satte sig PLADASK :eek: :eek:

Ställde upp honom och han lyfte upp vänster bak högt rakt upp och såg bara eländig ut....kunde inte röra sig.....tog ut honom på gräsmattan och skulle se om han inte kunde kissa men han stod där jag ställde honom...:confused:

Ringde vet och fick komma direkt och därinne stod alla som frågetecken ...Jag hade ju korsband, patella och alla möjliga teorier men det stämde ju inte för en hund kan ju röra sig ganska obehindrat på 3 ben också, men han stod som fastnaglad......

Gick igenom hela hunden, men fann ingenting...det var så lång kö till rtg så vi bestämde att vi skulle ta blodprov och borrelia/erlichia prov och sen skulle jag komma tillbaka efter lunch. Tog upp höger bak och då stod han ORDENTLIGT ner på vänstern...??!!

Sagt o gjort, jag lyfter upp vovve på borden en gång till och då säger det GLONK !!!!! mellan SKULDERBLADEN på honom :eek:

Sen kunde han gå...lite försiktigt i början men sen travade han på som vanligt nästan.....

Jag röntgade ändå efter en stunds kommunikation med vet och där fanns ju inget ( som vi ändå inte trodde)

Hmmm, vet ville ändå att jag skulle ge smärtlindrande och börja beh ev borrelia/Er, men jag väntar nog tills jag fått proverna analyserade..... Troligtvis så har han fått typ nåt "nackspärr" och snott till nån nerv som går till bakänden efter förrgårdsdagens regn o blåst.....

Nu slutade det ju lyckligt altihopa men som det kan bli :D
 
Sv: Under avdelning knepiga symptom *GLONK*

Ja....och 1 763 kr kostade scenariot mig :eek:
:love:

Men jag är glad att det inte var nåt allvarligt...trodde ju han blivit förlamad eller vadsomhelst för tragiskt som kunde hänt......
 
Sv: Under avdelning knepiga symptom *GLONK*

två av mina valpar,tror det var det vå röda som dessutom var släkt,har gjort ungefär samma sak.

De låg o sov o helt plötsligt,när de skulle resa sig,så gallskrek de o haltade.

tog etttag för mig att komma på vad detvar

benet hade somnat;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 133
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp