(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner att jag nog behöver en sådan här:

Total röstöversikt.
Artline/Snurrfian2 Habina - quarter4ever - FiaM
Blacksmithfarm Snurrfian - quarter4ever - Gabby_Ossi
cirkus Blacksmithfarm - Lobelia - LindgrenV
FiaM Koppen - quarter4ever - LindgrenV
Gabby_Ossi Habina - quarter4ever - LindgrenV - Lynchad (Storbonde)
Habina1 Koppen - Käkad(Lösmynt spion)
Klara Blacksmithfarm - Gabby_Ossi - Gabby_Ossi
Koppen/Habina2 Snurrfian - missar - FiaM
LindgrenV Koppen - quarter4ever - Gabby_Ossi
Lobelia Gabby_Ossi - quarter4ever - FiaM
Mirtai Habina - Gabby_Ossi - Klara
quarter4ever Habina - LindgrenV(Gabby_Ossi) - Lynchad (bybo)
Snurrfian1 Koppen - Lynchad (bybo)

13 deltagare från början - 9 kvar
Det betyder att det inte kan ha varit 5 ulvar från start - då hade onda vunnit nu.
Alltså: 4 ulvar och 5 goda kvar.
Brevbärare, Välsignad, Ängel, 2 bybor
4 ulvar

DL 1
12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmithfarm
20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21:32 Habina röstar på Koppen
21:47 Snurrfian röstar på Koppen
21:47 Artline röstar på Habina
21:54 Gabby_Ossi röstar på Habina

21:55 LindgrenV röstar på Koppen
22:01 quarter4ever röstar på Habina

Snurrfian lynchas
Habina käkas

DL 2
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
19:10 LindgrenV röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:57 quarter4ever röstar på LindgrenV
21:57 Klara röstar på Gabby_Ossi

21:59 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
22:00 Lobelia röstar på quarter4ever
22:00 quarter4ever ändrar röst till Gabby_Ossi

Snurrfian ersätter Artline
Q4E lynchas
Habina ersätter koppen
Käket misslyckas

DL 3
16:56 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
19:43 LindgrenV röstar på Gabby_Ossi
20:38 Cirkus röstar på LindgrenV
21:28 Gabby_Ossi röstar på LindgrenV
21:38 Mirtai röstar på Klara
21:42 Lobelia röstar på FiaM
21:46 Habina röstar på FiaM
21:51 FiaM röstar på LindgrenV
21:54 Snurrfian röstar på FiaM
21:55 Klara röstar på Gabby_Ossi

Gabby lynchas
Käket misslyckas

Blacksmithfarm röstar Snurrfian1-Q4E-Gabby
LindgrenV röstar koppen-Q4E-Gabby
Cirkus röstar BSF-Lobelia-LindgrenV
Mirtai röstar Habina1-Gabby-Klara
Lobelia röstar Gabby-Q4E-FiaM
Habina2 röstar Snurrfian1-missar-FiaM
FiaM röstar koppen-Q4E-LindgrenV
Snurrfian2 röstar Habina1-Q4E-FiaM
Klara röstar BSF-Gabby-Gabby

Jag börjar så här, så ska jag försöka komma på något bra.

Känner att jag nog behöver en sådan här:

Total röstöversikt.
Artline/Snurrfian2 Habina - quarter4ever - FiaM
Blacksmithfarm Snurrfian - quarter4ever - Gabby_Ossi
cirkus Blacksmithfarm - Lobelia - LindgrenV
FiaM Koppen - quarter4ever - LindgrenV
Gabby_Ossi Habina - quarter4ever - LindgrenV - Lynchad (Storbonde)
Habina1 Koppen - Käkad(Lösmynt spion)
Klara Blacksmithfarm - Gabby_Ossi - Gabby_Ossi
Koppen/Habina2 Snurrfian - missar - FiaM
LindgrenV Koppen - quarter4ever - Gabby_Ossi
Lobelia Gabby_Ossi - quarter4ever - FiaM
Mirtai Habina - Gabby_Ossi - Klara
quarter4ever Habina - LindgrenV(Gabby_Ossi) - Lynchad (bybo)
Snurrfian1 Koppen - Lynchad (bybo)

13 deltagare från början - 9 kvar
Det betyder att det inte kan ha varit 5 ulvar från start - då hade onda vunnit nu.
Alltså: 4 ulvar och 5 goda kvar.
Brevbärare, Välsignad, Ängel, 2 bybor
4 ulvar
Så till lite funderingar då...
Cirkus är den enda som har röstat "svart" (= på ännu okända). Jag tror att Gabby kan ha siat henne som god. Det gör att jag nog vågar lita på att hon i alla fall inte försöker luras.
Cirkus lanserade en teori om att Snurris skulle kunna vara fårulven, men valde inte att rösta efter det idag. Istället röstar hon på Lobelia.

Risken finns att det någonstans finns en "tvingad röst" som brevis delat ut till någon som i sin tur tvingat någon att rösta. Mirtais röst på Klara igår sticker ut som en uddaröst. Samtidigt kändes inte Mirtais teorier igår särskilt krystade/tvingade...

Cirkus, däremot, kanske var tvingad igår? Hon verkade iof misstänka LV, men idag återgår hon till Lobelia.

Vad får jag ut av detta??
Vet inte just nu. Måste fundera lite till...

När jag ser hur röstlistorna ser ut inser jag verkligen hur lätt det är för lyan att kontrollera den här leken. För den goda sidan finns det just nu ingen som sitter på extra information mer än möjligen den som fått paketet med spioninfon om det är utdelat. Så vad går att utläsa från röstlistorna?

Dag ett: Det enda jag kan läsa ut här är det som redan tagits upp, varken Koppen/Habina2 eller Blacksmithfarm kan vara ulven i fårkostym.

Dag 2: Här blev det drev mot quater4ever som tyvärr verkar ha startat på grund av att jag lade en tidig säkerhetsröst på henne som baserades på en miss. Jag tror fortfarande att fårkostymen kan ha lagt båda sina röster på q för att försvinna i mängden här, det borde i så fall kunna vara en av de som röstade i slutet för att om det svängde kunna lägga en alibi röst på någon annan.

Dag 3: Stod det lika mellan mig, Gabby_Ossi och LindgrenV på de synliga rösterna, eftersom det är Mirtai som jag håller som god som röstade avvikande så innebär det att både den falska och den dolda rösten har hamnat på någon av oss tre. Den dolda tror jag hamnade på Gabby eftersom det inte är helt otroligt att lyan kan ha misstänkt att hon var storbonden. Den stora frågan är var den falska hamnade och jag har ingen aning. Kan det vara så att vi trots allt var tre goda som var uppe för lynch?
Alternativet är ett som jag inte riktigt vill och det är att cirkus trots allt inte är siad som god utan faktiskt är ulven i kostym och lade en alibiröst på LindgrenV. :nailbiting: :arghh:

Just nu känner jag mig väldigt osäker på allt och alla! :banghead:

Efter gårdagens händelser känns det ju rätt säkert att cirkus är god. Vilket ungefär alla andra redan konstaterat, lol. Skönt, för du är så förbannat klurig cirkus :p

I övrigt har jag läst igenom leken, men det här är tusan så klurigt. Mirtai känns som den möjliga andra goda sian från storbonden och det kraschar ju mina tankar från tidigare, vilket i och för sig mest var baserade på magkänsla och aktivitet så det var ju inga starka teorier.

Då är det "bara" 7 deltagare kvar, och jag vet ju min egen roll. Så 6 deltagare och 4 av dessa ska vara ulvar :nailbiting: Positiva är väl att det bör vara svårt att pricka fel den här gången i alla fall, vilket vi varit skickliga att göra i lyncherna hittills :banghead: Tur att ulvarna är sämst på att käka :rofl:

Hur som helst, 6 deltagare med okända roller och de är följande:

FiaM
Lobelia
Blacksmithfarm
Habina2
Snurrfian2
Klara

Dags att klura :cautious:

Efter gårdagens händelser känns det ju rätt säkert att cirkus är god. Vilket ungefär alla andra redan konstaterat, lol. Skönt, för du är så förbannat klurig cirkus :p

I övrigt har jag läst igenom leken, men det här är tusan så klurigt. Mirtai känns som den möjliga andra goda sian från storbonden och det kraschar ju mina tankar från tidigare, vilket i och för sig mest var baserade på magkänsla och aktivitet så det var ju inga starka teorier.

Då är det "bara" 7 deltagare kvar, och jag vet ju min egen roll. Så 6 deltagare och 4 av dessa ska vara ulvar :nailbiting: Positiva är väl att det bör vara svårt att pricka fel den här gången i alla fall, vilket vi varit skickliga att göra i lyncherna hittills :banghead: Tur att ulvarna är sämst på att käka :rofl:

Hur som helst, 6 deltagare med okända roller och de är följande:

FiaM
Lobelia
Blacksmithfarm
Habina2
Snurrfian2
Klara

Dags att klura :cautious:
Jag kvalar för övrigt in som Professionell Klurare. Vilket är uppenbart med tanke på min överanvändning av ordet klura/klurigt. :rofl:

När jag ser hur röstlistorna ser ut inser jag verkligen hur lätt det är för lyan att kontrollera den här leken. För den goda sidan finns det just nu ingen som sitter på extra information mer än möjligen den som fått paketet med spioninfon om det är utdelat. Så vad går att utläsa från röstlistorna?

Dag ett: Det enda jag kan läsa ut här är det som redan tagits upp, varken Koppen/Habina2 eller Blacksmithfarm kan vara ulven i fårkostym.

Dag 2: Här blev det drev mot quater4ever som tyvärr verkar ha startat på grund av att jag lade en tidig säkerhetsröst på henne som baserades på en miss. Jag tror fortfarande att fårkostymen kan ha lagt båda sina röster på q för att försvinna i mängden här, det borde i så fall kunna vara en av de som röstade i slutet för att om det svängde kunna lägga en alibi röst på någon annan.

Dag 3: Stod det lika mellan mig, Gabby_Ossi och LindgrenV på de synliga rösterna, eftersom det är Mirtai som jag håller som god som röstade avvikande så innebär det att både den falska och den dolda rösten har hamnat på någon av oss tre. Den dolda tror jag hamnade på Gabby eftersom det inte är helt otroligt att lyan kan ha misstänkt att hon var storbonden. Den stora frågan är var den falska hamnade och jag har ingen aning. Kan det vara så att vi trots allt var tre goda som var uppe för lynch?
Alternativet är ett som jag inte riktigt vill och det är att cirkus trots allt inte är siad som god utan faktiskt är ulven i kostym och lade en alibiröst på LindgrenV. :nailbiting: :arghh:

Just nu känner jag mig väldigt osäker på allt och alla! :banghead:
Min fetning.
Jag hänger inte med. Varför är det det enda alternativet?:confused:

Min fetning.
Jag hänger inte med. Varför är det det enda alternativet?:confused:
Om jag tänker rätt så fanns det två scenarior, det ena är att vi som var uppe för lynch var goda allihop och då kan den falska rösten ha hamnat på vem som helst av oss men troligast på mig eller LindgrenV eftersom Gabby_Ossi åkte.
Jag vet min roll och Gabbys är ju känd i och med att hon åkte, det innebär att skulle det vara så att LindgrenV är ond så finns möjligheten att cirkus är fåret och lade den falska rösten på henne.

Jag vet inte om det är det enda alternativet men det var ett som dök upp och jag tycker att det är lite skrämmande och bör därför funderas på.

Om jag tänker rätt så fanns det två scenarior, det ena är att vi som var uppe för lynch var goda allihop och då kan den falska rösten ha hamnat på vem som helst av oss men troligast på mig eller LindgrenV eftersom Gabby_Ossi åkte.
Jag vet min roll och Gabbys är ju känd i och med att hon åkte, det innebär att skulle det vara så att LindgrenV är ond så finns möjligheten att cirkus är fåret och lade den falska rösten på henne.

Jag vet inte om det är det enda alternativet men det var ett som dök upp och jag tycker att det är lite skrämmande och bör därför funderas på.
Okej, det lät som om det var det enda alternativet du kunde se. Det var den biten jag inte riktigt var med på.
Om LindgrenV är ond - vad säger att den falska rösten är på henne? Den kan ju lika gärna vara på FiaM? Eller?

Okej, det lät som om det var det enda alternativet du kunde se. Det var den biten jag inte riktigt var med på.
Om LindgrenV är ond - vad säger att den falska rösten är på henne? Den kan ju lika gärna vara på FiaM? Eller?
Nej, det var ett alternativ jag kan tänka mig att det finns fler som jag inte ser just nu.

Det är inget som säger att den falska rösten lades på LindgrenV men om hon är ond är det väl troligare att den hamnade på henne än på mig eller Gabby och riskera att hon åker ut? Samtidigt så röstade cirkus tidigt så jag vet inte, det känns som att jag letar efter en nål på ett höloft just nu.

Alltså - dottern är fast i Frankfurt. Air India hade inte bokat in henne på hennes anknytning och då hann hon inte med sitt plan. IGEN. Så jag kan roa mig med detta en stund till.

Intressant att se hur diskussionerna går när man egentligen inte skulle varit in

Igår så blev det rätt så svårt för mig iom att jag hade så rutten internet uppkoppling och då valde jag LindgrenV över Lobelia även om jag aldrig släppte Lobelia så tyckte jag just då att LV kanske var en hetare kandidat. jag har omvärderat en hel del saker och en av dom är DL1 och tanken att Snurrfian kanske är fårulven. Tyvärr så kan jag inte rösta på två men hade jag fått det hade både hon och Lobelia fått dagens röst. Sen så tycker jag att det är rätt märkligt att vissa verkligen tycks bortse från gabby_ossis inlägg där jag och några till ser att hon har siat åtminstone mig som god. De som inte tycks se det är helt klart några som jag direkt blir misstänksam emot och Lobelia är en av dom och det gör ju inte heller plus i hennes kant. FiaM verkar tro att jag är möjlig fårulv med min tidiga röst på LV och då undrar jag varför hon inte tror att den dolda rösten hamnade på henne själv?.

Jag kikar på Gabbys inlägg för att se om jag blir något klokare, istället för att bara läsa hur ni andra tolkar dom.

Har firat systers examen hela dagen och nu ska jag snart till stallet, men gör ett snabbt inlägg för sedan får jag det nog ganska tajt till DL.

Förlusten av Habina var ju inte så bra, och som cirkus (mfl?) påpekat, ganska oväntad med tanke på misstankarna hon hade på sig. Jag förstår ju att det inte är till fördel för mig direkt med tanke på min röst men jag funderar också på om det kan ha varit meningen med att käka Habina. Alltså att rikta blickarna mot oss som röstade på henne. cirkus lanserar också en teori om att det skulle peka ut FiaM som ulv i fårakläder, men jag hänger inte riktigt med på det resonemanget.

De som röstade på Habina var förutom jag Artline (Snurrfian2) och Mirtai. Mirtai lyfter sedan min röst på Habina och röstar på mig. Hon nämner också att hon inte gillar när folk hänger på hennes tunna teorier, här bör det dock noteras att det gjorde iaf inte jag eftersom jag byggde min röst på Habinas röst på Koppen.

Dock vet jag inte om den här teorin (att ulvarna vill få mig och ev Artline/Snurrfian2 och ev Mirtai misstänkta genom käket av Habina) leder mig fram till några ulvar. Ev skulle det kunna vara ett försök att rikta blickarna bort från de som röstade på Snurrfian1 (Bsf och Koppen). Det betyder i så fall att minst en av dem borde vara ulv. Koppen var vi ju många som reagerade på igår, och eftersom både Habina och Snurrfian1 som röstade på Koppen visade sig vara goda så vet vi ju att det var ärliga misstankar och inte ulv-lurendrejeri. Sedan kan de såklart ha tagit fel ändå, för samtidigt så tänker jag lite likadant som igår - skulle en ulv-Koppen vågat sticka ut så mycket? Bsf tycker jag är svårare att få grepp om, hennes tidiga röst igår tycker jag inte säger så mycket om hennes roll för jag har för mig att hon gör så ganska ofta.

Den andra som jag blir lite misstänksam emot är Mirtai, men jag vet inte om jag vågar lita på mina misstankar eftersom min grundinställning verkar vara att Mirtai alltid är ond och hennes röst på mig får mig ju såklart att fundera på om hon är med i ulvarnas konspiration mot att få ut mig ;). (Hybris någon? :angel: )

Nä, nu måste jag åka till stallet om jag ska hinna hem till DL också!

Det här är hennes första inlägg efter att hon kan ha fått svar på sin första sia (jag gissar på att hon använt en redan första natten, det känns vettigast att göra så tycker ju jag själv) Här ser jag inga klockrena varken god eller ondförklaringar. Hon har i alla fall inte siat Mirtai i det här läget. (Se det jag fetat)

Ok, tillbaka till leken och ulvletandet igen. Vi har ju inte fått någon drömstart precis :down: :banghead:.

Jag inser att min röststatistik inte ser så bra ut, men jag hade verkligen inte möjlighet att göra något annat än försöka hålla mig vid liv idag. Men ska man se på den positiva sidan gör den nog att jag slipper bli käk i natt i alla fall.

En annan som har lika dålig statistik som mig är Blacksmithfarm. Så hon har stigit på misstankeslistan även om jag inte direkt reagerat på hennes inlägg.

quarter4ever verkade angelägen om att få fram sina misstankar om LindgrenV, eftersom hon röstade där trots att hon själv var illa ute och kanske hade haft större chans att klara sig om hon lagt rösten på någon som redan hade röster. LindgrenV har glidit lite under radarn för min del, kanske eftersom LL missade hennes röst som även jag skuffade den åt sidan lite. Vet inte om jag följer med på q4s resonemang om att hon borde vara fåret men kommer hålla koll på henne.

Svårt med deltagarbyten på flera nu, så Koppen-Habina och Artline-Snurrfian får en liten respit idag tills jag hunnit se mer från dem i sina nya roller.

FiaM lade första rösten på quarter4ever idag, ganska tidigt. Det har varit en hel del snack om sior fram och tillbaka på FiaM, men jag tycker inte jag har sett något som fått mig att reagera på att så skulle kunna var fallet? I övrigt vet jag inte vad jag ska säga om FiaM.

Lobelia var med och gav dödsstöten till quarter4ever, där blev jag lite förvånad att hon inte röstade på mig igen eftersom hon inte verkade så säker på q4 och ändå skrev något om att hennes misstankar mot mig stod kvar. Lobelia fick en ganska tidig röst av cirkus, med motivering att hon borde vara i lyan eftersom hon påpekade att det kunde finnas flera scenarion i ett läge när egentligen endast ett scenario var möjligt. Det är en intressant tanke även om det inte är en solklar försägning. När nu röstningen så påpassligt stod mellan två goda så är säkert q4 den som lyan helst petar ut av oss två eftersom hon är duktig på att rota fram saker.

cirkus tycker jag resonerar som brukar när hon är god, hon är snabbt med och tänker igenom möjligheter och omöjligheter på vad som känns som ett ärligt sätt att leta ulvar. Tyvärr är hon fel ute när hon placerar mig i sin lya och det som gör mig lite orolig är att hon utifrån det drar slutsatser om bl.a. Klara.

Nu är jag så trött att jag snart somnar med pannan i tangentbordet så kommer inte på något mer vettigt att skriva men det var lite tankar ifall nu ulvarna kör ett lurigt käk inatt igen och äter upp mig.

Det här inlägget kommer senare på kvällen/natten efter dl2, alltså innan hon fått svar på en eventuell andra sia. Inget i det här inlägget skriker sia heller, jag tror att hon siade cirkus första natten eftersom hon inte verkar ha några tveksamheter kring cirkus i det här inlägget. Inga teorier om cirkus i första inlägget.

inlägg 2
Det här inlägget från Klara tycker jag är ganska intressant. Hon menar som jag förstår det att alla ulvar troligt röstat på q. Jag har också tänkt samma tanke, eventuellt skulle det då vara Klara själv som är ulven bland de övriga och försöker rentvå sig själv genom att lansera teorin. Det skulle i så fall sätta cirkus och Mirtai som goda. cirkus har jag tidigare motiverar att jag tror är god med tanke på hur snabbt och sakligt hon utvärderar det som händer. Mirtai har jag varit mer tveksam mot men när jag kollar igenom inläggen mer objektivt tror jag det mest är en reaktion på hennes misstankar mot mig.

Så det lämnar om jag minns rätt BlackSmithfarm, koppen-habina, artline-snurrfian, Lobelia FiaM och LindgrenV som mer troliga ulvar, och handske klara då...
Bsf har lika dålig röststatistik som jag, och har dessutom kommit med en del konstiga inspel, tex att q skulle varit trollad att rösta på LindgrenV. Känns som en ulv som försöker vända händelserna till sin fördel på något sätt. Dessutom ffunderar jag också fortfarande på om köket av Habina var ett försök att rikta blickarna mot mig, Mirtai och (?) Artline istället för Blacksmithfarm och/eller (?) Koppen.
LindgrenV har jag också som ganska trolig ulv, mycket pga att q verkade angelägen om att få ut sina misstankar. Är dock väldigt osäker på att hon haft info, håller med om att hon brukar pusha ännu hårdare då. Dock har hon också fått tillsägelse att hon är för tydlig så det skulle kunna vara därför hon är försiktig, och jag vet att q fått kraftfulla paket första natten förut.
Sedan ligger Lobelia också rätt illa till i min bok, mycket pga hennes sena röst på q, känns som en ulv som avvaktar om hennes röst kommer behövas för att få ut q innan hon lägger den. men även cirkus kommentar om att Lobelia visste om fler scenario innan LL avslöjade sin miss, som jag nämnde lite förut, spelar in.
Sedan så har vi då Koppen-Habina som var väldigt skum, nästan för skum för att vara ond, som Koppen, sedan Habina tog över är det svårare att säga något åt varken ena eller andra hållet. Men om hon/de är onda skulle det passa bra in i pusslet jag har nu, rösterna är svårare att analysera eftersom en är missad.
FiaM och Artline-Snurrfian har mager glidit under radarn, mycket möjligt att det fler dig en eller två ludna här också men de har jag inte haft lika bra koll på. Men stämmer min tanke om käket av Habina så gör det att Artline-Snurrfian borde luta mer åt goda hållet.

Och så inlägget där man eventuellt kan utläsa att Mirtai har siats. Jag tycker inte det är solklart, det kan också vara ett utslag av uteslutningsmetoden då Gabby verkar vilja luta mig mot det eventuellt onda hållet och därav friskriva Cirkus och Mirtai (som ett utslag av att vi var de enda som inte röstade på Q och hennes tanke var att kanske inte alla ulvarna röstade på samma och att jag då skulle vara undantaget för att det var jag som lyfte teorin, ja, ni kan ju läsa citatet själva.) Som sagt, en tolkningsfråga, men jag kan inte hitta något annat som tyder på att någon skulle blivit siad av Gabby.

Därav måste jag nog idag lätta på mina misstankar mot Mirtai från igår. Motvilligt. Jag litar inte på något i nuläget.

Ok, det var två bort från listan för mig när jag försöker komma på vem jag ska rösta på ikväll. 6 kvar.

Jag menade mest att jag tror hon ändå är ond, så vi kan kanske rösta på henne bägge två. ;)
Men den skulle lika gärna kunna vara en kommentar som var tänkt att skriva i lyan och istället hamnade i tråden... Det skulle varken vara första eller antagligen sista gången...

Cirkus kan möjligen vara siad som god då Gabby ett par gånger nämner henne som god, Cirkus är också en person som ofta blir siad tidigt, men själv tycker jag Cirkus varit ganska blek i leken och skulle vilja se lite mer.

BSF Får jag en negativ känsla kring, hon verkar kasta ut anklagelser lite hit och dit, bra att ha i reserv om man behöver rösta på någon av taktiska skäl. Jag blir lite betänksam att hon kastar ur sig att två personer siat mig ond och skakar av sig min fråga om varför med en axelryckning.

Mirtai har inte skrivit mycket alls. Flera inlägg handlar om den obefintliga jägaren och att det är onödigt att göra en grej av det. Skriver själv att hon blir misstänksam mot folk som hakar på svaga teorier.

Hon lägger en tidig röst på Gabby med en i mitt tyckesvag motivering, men den här leken kryllar av sådana. Hon håller inte med om att Gabby troligen/möjligen har siat FiaM och jag är benägen att hålla med där.

Så mycket mer får jag inte fram, men för Mirtai blir det ett minimalt pluss i kanten för att hon ifrågasätter sian på FiaM, många ulvar skulle nog tvekat för att dra upp det.

Det här är svinsvårt. Verkligen hur svårt som helst. Det finns två goda kvar i listan jag gjort, men hur tusan hittar man dem när alla är mer eller mindre lurviga?

Jag reagerar rätt mycket på FiaMs inlägg. Våra tankebanor samarbetar ungefär lika bra som SJ håller tiderna, vilket kan förklara det hela. Men det är vissa saker jag reagerar på. Som det senaste inlägget där enda alternativet är att cirkus är ulv i kostym. Det är ju rätt uppenbart vid det här laget att hon är god?!

Edit: Senaste inlägget menar jag alltså #606

Bah. Det har tagit mig en evighet att skriva enbart detta. Jag pausar här och återkommer om en liten stund, jag måste titta klart på dessa först:

11377812_1687665704779957_1838022842_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka