Ultraljud idag!

nevin

Trådstartare
Om 2 timmar och 20 minuter ska vi få se våran lilla bebis, och förhoppningsvis få veta om det är en liten pojke eller flicka:bump:

Just nu är jag lite nervös eftersom jag inte känner varken sparkar eller annat från det lilla fröt, ska bli skönt att se så allt är som det ska därinne!

Sv: Ultraljud idag!

Åh, underbara känsla! Jag fick ju göra flera stycken med Arvid, lika underbart varje gång!

NJUT!

Lycka till!

(Jag tror det är en flicka;))

Åhh, vad härligt! Jag gjorde mitt rätt tidigt, i v. 13 då vi inte riktigt hade koll på hur långt gången jag var...

Och som du säger, man vet att man är gravid men känner inget av det lilla livet därinne. Men vilken känsla att se denna lilla som ser ut som en liten bebis-så tidigt, med armar och ben som fäktar!

Kom både en och två tårar rullandes nerför kinderna, så mäktigt!!!

Vi väntar med spänning på din rapport sedan!

Ja, nu har vi tittat på det lilla livet! Han levde rövare där inne, och ser ganska stor ut, fruktansvärt livlig liten krabat. Till och med BM tyckte det var mycket rörelse på honom:D, det blir en till liten Von Dregel här helt klart! Att jag inte känner av honmo så mycket beror på att moderkakan ligger i framkant sade BM.

Vi provade deras nya ULapparat idag, och OJ vilken skillnad på bilden mot när vi kollade Daniel:laugh:, man såg allt så himla tydligt, en liten snopp syntes redan när hon lade dit "ögat" på magen;).

Nu ska namnet diskuteras här hemma, det blir väl klart 16 december vad lillen ska heta, beräknad förlossningsdag är 17 december:D

Åh, hur ska jag kunna jobba nu, jag vill bara hem och klappa på magen jag:crazy:

Jodå, här är vi halvvägs redan, nästan iallafall. Enligt UL är vi i vecka 18+5 idag:laugh:!

Tack!

Vad kul!!

Ja, min lilla lever också rövare, har legat på 140 i hjärtljud de två gånger vi lyssnat. Idag hos bm så var det full fart med sparkar och hicka och hjärljudet var uppe i 155!

Tackar!

Här är underverket, ursäkta för dåliga bilder, men jag och tekniken är inte sams idag!

22264677.jpg

Grattis!
Jag var på mitt UL i måndags och ska också ha en pojke. Jag har BF 18 december. Vem vet- vi kanske får samma dag? :)

Ja, det vore ju faktiskt lite kul! Vi hade 18 som dag först, men blev flyttade igår.

Ja, det var härligt, och nu när jag såg att han verkligen är därinne har också jag vågat släppa fram magen lite:laugh:, för det har jag nu. Jag har dolt den lite under tröjan då jag tycker att den är så stor nu, men nu ska jag inte göra det mer, ska ta kort idag med så jag kan lägga i magtråden;)

Åh nu blev jag nästan lite avis! :) Säg till om jag ska ta över ett par veckor, det hade varit mysigt sådär mitt i graviditeten hihi.

På slutet av förra graviditeten hade jag gärna lånat ut magen, "någon" liten ligist låg med fötterna konstant under mina revben på höger sida, natt som dag, och spjärnade..... Det är mysigare nu, jag gnällde på att jag inte kände något innan UL, idag lever den lille runt som attan.

Det roliga är att han också är väldigt högervriden än så länge, det är bara på höger sida jag känner de små mysiga puffarna, det spänner lite på den sidan med och små fjärlisvingar fladdrar på höger sida neråt ljumsken:love: Så lik bror sin, han var aldrig på vänster sida och grejade, väldigt högervriden pojke det där:D

Hehe nä jag vill inte låna den till slutet, bara nu i mitten lite! :D

Mittenbuffarna var så mysiga! Inte så man trodde att alla ens organ skulle bli mos!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama