Sv: Ultraljud idag!!
hehe
vi har också några födelsedagar som kanske inte får vara ifred, jag då den 12 sep, min mamma den 26 sep, min bror den 5 okt, min man den 24 okt (hoppas verkligen ungen är ute tills dess!!), mannens kusin 2 okt, å en del vänner som fyller i senare delen av sep.
mamma tror att bebisen tänker komma på hennes födelsedag, får se sen om hon har rätt.
japp, denna jävla klåda! vill helst inte skrämma upp dig men när det är som värst så vill du ta livet av dig! det kliar överallt, dygnet runt och man får små rivsår över hela kroppen för att man river sönder sig.
man kan inte sova, folk tror man har loppor, inget hjälper...
sista veckan innan jag lades in på sjukhuset så sov jag knappt 12 timmar, helva nätterna satt jag i badkaret i kokhett vatten för att slippa känna kliandet. grät hela dagarna och mådde skit! tillslut så orkade jag inte mer så frågade min bm om igångsättning men hon tyckte det var för tidigt att sätta igång mig 11 dagar innan bf. vaddå för tidigt
den kvällen kunde jag inte somna pga så min man tvingade upp mig till akuten för att se om jag kunde få en sömntablett. dom skickade mig till förlossningen och dom ville lägga in mig på avdelning röd. en avdelning för gravida med kompl. fick något att sova på och även klådstillande (hade fått ett annat preparat utskrivet av mvcläkaren med det hjälpte inte, tavegyl heter det). 2 dagar senare så får jag träffa hon som skrivit ut medicinen till mig 2 ggr tidigare och hon tyckte det bästa vore att sätta igång mig. å jag tackade inte nej!
så dagen efter blev jag igångsatt och tim kom senare på natten.
kliandet slutade helt 1 vecka efter förlossningen och nu är det som att jag aldrig haft den. men har man väl fått den 1 gång så sägs det att det alltid kommer tillbaka...
sist fick jag den i slutet på september (bf 16 december) och fick stå ut ett bra tag med den.