Ultraljud 20 dygnet

Dingelass

Trådstartare
Jag har ett sto hemma som blev betäckt för ett par veckor sedan,
och nu börjar det dra ihop sej för att ringa om en ultraljudstid...Men..

Är den verkligen nödvändig att göras nu,
jag menar för jag ska hur som inte betäcka om henne om hon inte tagit sej
och sen så har hon haft det lite svårt i livet innan och blir uppstressad av att åka transport så det kanske är bättre o vänta då o ultrljuda vid 45dygnet ...?

Eller tänker jag fel,är det något jag inte tänker på?

Sv: Ultraljud 20 dygnet

Ska du inte betäcka om och hon inte har dubbelovulerat innan så kan du ju vänta. Fast jag skulle vara så grymt nyfiken :D Måste du åka iväg?

nej jag ska ju ändå inte betäcka om annars så...
måste ju vara bättre att hon får gå på betet i lugn o ro...

vad är dubbelovulerat?

nyfiken ja!! fast isf ultrljudas hon på 45dygnet så det är ju inte såå mkt längre tid att vänta...:)

Det finns väl idag en del veterinärer som har portabla ultraljud? Idag går det också med blodprov men jag är osäker på hur tidigt i dräktigheten man kan använda blodprov, jag tror det är 45 dygn. Då skulle du kunna åka och ultraljuda nu och ta blodprov vid 45 dygn. Själv kommer jag ta blodprov på 90 dygn för att slippa åka till seminstationen

Vår stuterivet har en liten smidig UL apparat som hon kommer hem med till oss för att slippa transportera hästarna i onödan.

Aha...tack allihop...

En följdfråga bara...hur gör dom då,om det är tvillingar?

Ibland avvaktar de ngn vecka för att se om det ena tillbakabildas. Om det inte sker så försöker man klämma den ena blåsan så bara en finns kvar. Och sen får man kolla igen så att det bara är en kvar och att den överlevt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 924
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 877
Senast: Lhas
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 786
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 141
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka