Udda sätt kring mat/godis

Till chips dricker jag helst mjölk.
Till choklad dricker jag också helst mjölk.
Chips och choklad i kombination är en kombination som inte alls är oäven, så kombinerat med mjölk blir det :up: på riktigt!

En grej som verkligen är asgod är om man gör toast med ost och oboy-pulver. När osten smälter blir det mumma :d En annan grej som är mumma är att dippa pommes i glass. Salt, sött och fullständigt livsfarligt! :D

Jag håller inte med om allt men att dricka Pucko till chips med dip är :love:
 
- Choklad och chips är vansinnnigt gott att äta ihop. Alltså tillsammans i munnen. Undrar när dom ska göra en marabou med lättsaltade chips i?! Är löjligt förtjust i popcorn med choklad också..
- Äter inte gula eller orangea godisar, det är äckligt. Gillar citroner och apelsiner som frukt dock.
- Gurka går att äta till ALLT. Precis allt. All mat smakar bättre med gurka. Blodpudding, pizza, you name it.

Det finns ju denna:
http://www.scandmarkt.de/media/images/popup/CrunchyCorn.jpg

Och det fanns denna tidigare:
https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/210916/images/2009/marabou_amigo_40833429.jpg
:)
 
Jag håller inte med om allt men att dricka Pucko till chips med dip är :love:

Pucko och dillchips :love:
För många år sedan när jag hade lång väg till stallet och vi alltid åkte förbi en affär, brukade jag övertala mamma (det var på den tiden) att stanna där så jag kunde köpa just pucko och en liten påse dillchips. Var jag riktigt hungrig kompletterade jag det med en kolabulle. Helt oväntad, men som jag minns det jättegod, kombination!
 
Tror jag kan skriva under på rätt många av konstigheterna som redan räknats upp :p

-Hellre sked än kniv o gaffel
-Äta med fingrarna gör det mesta godare :d
- Helst djup skål istället för tallrik
- Sitter allt som oftast skräddare i kökssoffan när jag äter
- Har alltid TV/film/talbok på i bakgrunden när jag äter
- Bullar och mackor äts utifrån och in - kanterna först!
- Dubbla kakor typ Singoalla måste delas och ätas så att fyllningen kan ätas sist
- Maten får inte vara för varm, hellre ljummen
- Äter alltid EN portion. Lämnar sällan mat (till hundens förtret ;) ) men framförallt tar aldrig om. Man äter det som finns på tallriken.
- Inte helt ovanligt att eventuell efterrätt / snacks äts före middagen istället för efter :o

Finns säkert fler, men kommer inte på några just nu :)
 
Mjölk till saltlakrits :love: och till choklad. Älskar glass - men kan inte äta chokladglass eller vaniljglass.
 
  • På "styck-glassar", typ magnum, äter jag alltid hela överdraget först, och sedan själva glassen.
  • Jag äter inte själva struten på strutglassar, jag biter av botten och suger ut glassen den vägen.
  • Alltid peppar på pommes, de flesta verkar bara ta salt? Samt blanda ner salt + peppar i ketchupen man ska doppa i, mums!
  • När jag har "cravings" efter något räcker det inte att äta det en gång, mina cravings håller oftast i sig i minst en vecka. Jag äter därmed ofta samma sak flera dagar i rad. Just nu är det rostad hönökaka med kall, tunt skivad falukorv på som gäller. :d Innan dess var det avokado med skagenröra, innan dess apelsiner, and so on.
  • Frukt ska helst delas i små bitar och ätas ur skål, med gaffel.
  • Jag har svårt för havregrynsgröt, ska jag äta den så ska den vara så svalnad att den nästan är kall. Med äppelmos och kanel på, mjölk har jag aldrig till någon slags gröt. Blir bara slabbigt.
  • Kaffe och te dricker jag lika gärna kallt som varmt.
  • Jag älskar att dricka vatten, tycker det är det godaste som finns att dricka.
 

Liknande trådar

Tjatter Ja, finns det något du gör i smyg eller inte berättar för någon? Eller saker du bara gör utan att tänka på det eller med andra. Små...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 480
Senast: Fisken
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 185
  • Artikel Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
821
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 030
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp