Udda rätt att lasta hästen...

Bowman

Trådstartare
Hörde något om en fälttävlanstjej som lastar som häst genom att rida på hästen i trailern. Låter som ett spännande sätt att lasta. Är det ett vanligt sätt att lasta hästar hos er som håller på med fälttävlan?
Är nyfiken...

Sv: Udda rätt att lasta hästen...

Oja, vi galopperar rakt in i trailern efter målgång i terrängen och åker direkt hem med hästen. Snabbt och smidigt :angel:

Eller skämt åsido då, nej. Aldrig sett det, vare sig bland "oss som håller på med fälttävlan" eller annat folk. Låter inte särskilt bra ur flera säkerhetsaspekter :crazy:

Nej...
Uppfattade det mest som en skröna. Något som jag inte tyckte lät helt trovärdigt. Men man vet ju aldrig. Skulle någon göra något sånt så brukar de flesta aktiva höra om det på nolltid.
Tjejen skulle tydligen rida för någon Göteborgsklubb. Känner inte att det skulle vara något omöjligt att göra. Men knappast bra ur säkerhetssynpunkt. Men som sagt. Jag tror det när jag ser det...
:angel:

Det fungerar. Har gjort det själv.
Speciellt om man då har lastbil och hästen går fram under ryttare men tramsar från backen.
Inte speciellt vanlig metod dock.

Jag fick rida in mig häst i släpet varenda gång vi skulle hem från tävling..(folk glodde) Dit var det inga problem med sen hem ville hon inte då fick jag hoppa upp på henne och då gick hon rakt in... Ansåg det var lättare då hon går fram ÖVERALLT med mig.

Kan dock va lite farligt om hästen är stressad osv...

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
773
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 903
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 419
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar