quintess

Trådstartare
Såg denna fantastiskt vackra hingst på tv idag och igår och blev helt såld. Någon som vet mer om honom? Har han betäckt något?
Ser fram emot att följa honom och kanske få en liten "Tysonunge" i framtiden ;)

Sv: Tyson

Om du talar om ras och stam på honom är det lättare att förstå vilken hingst du menar.

Min gissning är att denna Tyson är den enda hingst som visades på TV den aktuella dagen. Så svårt att gissa är det inte, jag tycker det var tydligt nog. Uppenbarligen för dig också, eftersom du förstod vilken hingst det handlade om du med.

Alla som läser tråden såg kanske inte på tv.

Du hade ju uppenbarligen gjort det. Den som eventuellt inte fattade kunde ju ställa frågan själv, istället för att andra leker forumpolis å hypotetiska läsares vägnar? Det blir ju lite petimeteraktigt, och skapar en trist ton på forumet tycker jag.

Om det är en allmän regel att man måste skriva ut stam om hästar man frågar efter kunde man kanske lägga till det i forumreglerna? :idea::)

För att du skulle förstå skulle jag kanske skrivit

"moderatorn hälsar att det blir mycket lättare att få den information man vill ha om man är tydligare med vilken häst man menar"

För att du skulle förstå skulle jag kanske skrivit

"moderatorn hälsar att det blir mycket lättare att få den information man vill ha om man är tydligare med vilken häst man menar"

Jag håller faktiskt med om att detta hade varit ett betydligt trevligare svar. Tycker att tonen ofta är otrevlig just på avelsforumet och jag verkar inte vara ensam om detta.

För att återkomma till tråden frågade jag om någon visste något om honom.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 007
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 937
Senast: Derivata
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka