Tyska hingsten Lesotho??

rubytoo

Trådstartare
Är det någon som vet något om denna hingst??
Vem tävlade den och vilka klasser den gick osv.
Det jag vet är att den är e. Landgraf- Cor de la bryere

Sv: Tyska hingsten Lesotho??

Om jag inte har koll själv så brukar jag vara bra på att söka rätt på info. Har dock suttit en stund nu och hittar i stort sett ingenting!!

Inte mer än att han verkar ha fått många och bra avkommor. Han finns i stammen på många hopphästar i höga klasser.

//C

Tack det var i alla fall lite hjälp.

Vilka avkommer har du hittat som är bra?

Senast ändrad:

Lesotho 210138288 f. 1988.
Hittade bilder på en avkomma om det är intressant, http://www.spreeidyll.de/Reiten_fur_Erwachsene/Pferde/Lois/lois.html
Hittade inte mer än avkommor som tävlat. Hittade däremot en halvbror, samma mamma, Baldini I f. 1994 e. Bachus, http://obdb.free.fr/etalons/Holsteiner/A - B/Baldini.htm
Det finns även en Baldini II f. 1995 e. Bachus, http://www.cavalloholsteiner.com/Bundeschampionate_ 2001.htm
Tillhör holsteinerstostam 1463 som har rätt många hingstmedlemmar. Hittar i en del texter att han är en framgångsrik hopphäst, så han borde gått svår hoppning. Han hade inget vidare resultat på bruksprovet 1990 Neumünster, plac 45 av 72, hopp 98.40, gång 88.58, total 90.15.

Han är morfar till Lican f. 1996 e. Lennon som gjorde 100 dagars testet 1999 i Handorf, Lican, 21-01952-96, totalt 108,49 (14), dressyr 99,71 (18), hoppning 118,08 (6). Han tävlar i hoppning, men jag vet inte vilka klasser verkar inte ha kommit så längt än.

Åsa

Om Lesotho är halvbror med Baldini, så är han även halvbror med, den i Danmark verksamme, Carano. Carano ligger etta i Danskt hoppindex.

Jo det stämmer ju. Jag försökte gå in på den danska databasen för jag kände på mig att det skulle finnas någon mer avkomma till Vision III, men jag kom inte in. Min mailadress är inte registrerad påstår en text som kommer upp. Det kommer förhoppningsvis att ordna sig.

Såg att det fanns en liten bild på delmar på Lesotho.

Åsa

Nu vet jag mera :D
Har precis varit och hämtat en 4åring från Tyskland med följande stam:

e.Lesotho (Landgraf I - Cor Dela Bryere - Falsot)
u.Anka ue. Apollo (Adept - Donar) -Grollus** -Cherusker

Kan ju tala om att den kan hoppa! :d

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg