Tyr vom Rappenhof - Dum fråga dumt svar??

Oðinn

Trådstartare
Någon där ute som har koll på om det fortfarande går att betäcka sitt sto med Tyr? (Jo, jag vet att han inte längre är vid liv så jag pratar naturligtvis om seminering). Finns det fortfarande sperma som går att använda till sitt sto?

Jag kan ingenting om avel så ha gärna lite överseende om jag lämnar dumma frågor och svar. Men stoet jag tänkt betäcka med är iår 12 år och jag hade gärna velat ha en avkomma efter henne kvar. :)

Tacksam för svar!

Sv: Tyr vom Rappenhof - Dum fråga dumt svar??

Tror inte han har stått på semin öht. Han var i Sverige två eller tre omgångar när han levde och betäckte naturligt vad jag vet. Dock finns det ju suuuperfina Týr-barn att välja, om det nu är hans linjer du vill ha!

Sv: Tyr vom Rappenhof - Dum fråga dumt svar??

Svartur Vom Hochvald är efter honom. Jag har ett sto efter Tyr. Alla hans avkommor verkar få hans utryck! Svartur är superfin och betäcker i Gävle i sommar. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Trav Jag har länge siktat på att betäcka mitt sto 2012. Har (som de flesta andra av oss travnördar) lusläst hingstkatalogen hela våren för...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Nafayette
·
Islandshäst Känner mig lite smått eb just nu. :crazy: Har funderat på att betäcka mitt 4 åriga sto detta året och sätta igång henne nästa år. Har...
Svar
3
· Visningar
3 295
Senast: lotols
·
Islandshäst Valde att lägga tråden här trots att den nog bör ligga på utrustning. Kändes som att ni här på islandshäst har bäst koll. Men moderator...
Svar
16
· Visningar
1 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saftinkokta rödbetor?
  • Kontantfritt och diskriminering
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar