Typpoängen.

FadeAway

Trådstartare
Eftersom det inte fungerar att ladda hem bedömningsreglementet för mig så frågar jag här. Jag har alltid tänkt att typpoängen är något slags medelvärde av extremiteter + huvud hals bål med eventuellt en poängs avdrag om hästen är avsevärt större eller mindre än genomsnittet.

Sv: Typpoängen.

Nej typpoängen avser just typen alltså hur rastypiska de är och har inte med det andra att göra. Typpoängen sätts alltså efter modellen på häst tex om den är långlinjerad, kortlinjerad, högställd, lågställd, könstypisk, ädel, grov, stor, liten osv

Liknande trådar

Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 920
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 316
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 685
Senast: Stereo
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka