Typiskt...

Melrose

Trådstartare
Hej, jag har hyrt min medryttarponny i en vecka (hon är ridskolehäst) och hämtade henne i förrgår, ska ha henne till fredag.
Nån gång i början av juli skadade hon sig och hon är sydd, så först kunde jag inte hyra henne för hon var inte frisk än, men nu sa ridläraren att hon var ok och därför kunde jag hyra henne en vecka ändå (egentligen skulle jag haft henne 2 veckor). Jag skulle bara rida llugnt mest skritt och trav och det gjorde jag igår när jag red henne första gången, red ca 40 min på ridbana, hon var lugn och som vanligt, t.o.m lite pigg. Sen släppte jag henne med hennes hagkamrater som hon nu blivit kompis med, 2 gamla gubbar, shettis ochh islandsponny. Allt verkade bra och hon så helt ok ut i stygnen ( som dessutom är borttagna bara ett ärr kvar).
Sen skulle jag rida henne idag och tog in henne, hon var som vanligt glad och mådde bra. Det första jag gjorde var att kolla ärret och allt såg bra ut. Sen borstade jag och pyssla med henne i ca 10 min och helt plötsligt såg jag att en liten bloddroppe trängt fram i övre delen av ärret. :( Jag kände runt omkring och hon verkade inte bry sig. Sköljde sedan med lite koksalt, då reagerade hon lite men inte mycket. Sen väntade jag lite så det stelnade, såret var kanske 2 mm brett, och det var jättelite blod, men jag ville ju inte att det skulle gå upp mer så jag släppte tillbaka henne i hagen, red inte som jag hade tänkt.
Ridläraren är bara i stallet på förmiddagen så jag kunde inte ringa henne, men ska göra det imorrn.
Det är så typiskt för jag har ju henne i bara en vecka tror ni jag kommer kunna rida henne i morrrn?
Nån som har nån ide om hur det hänt? Hon måste ju typ kliat sig eller nåt.. förstår inte för hon har mått bra hela tiden..:confused:

//mvh Melrose

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 836
Senast: Rosett
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj