tyngre skor i fram?

Linisen

Trådstartare
Jag har suttit och funderat på det här... får man tävla med 10mm skor i fram och 8 mm i bak? Då blir ju skorna i fram tyngre....

/Lina

Sv: tyngre skor i fram?

Tävlar du FIPO får du det! Hela idén med 10 mm: s skor fram är att de skal vara tyngre!

/Malin

Jo jag vet att dom blir tyngre... men jag trodde förut att man skulle ha samma tyngd runt om... men nu vet jag och är tacksam för svaret!!! /Lina

tänk på att du måste ha samma matrial i skorna runt om.. har sett ryttare blivit diskade pga olika matrial på fram - och bakben, tex aluminium skor bak o stål fram.. men du kan som sagt ha olika strl.

Samma material har jag runt om iaf... så då bör det inte vara några problem!! tacksam för alla svar!!! /Lina

Liknande trådar

Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
623
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hej, Min häst har lite sådär hovkvalite just nu och jag är lite rädd att jag kommer behöva sömma om några sömmar innan nästa skoning...
Svar
2
· Visningar
397
Senast: Tsaren
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 971
Senast: Kajsalisa
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
797
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar