malinsky

Trådstartare
Vad har ni för tyglar? Bilder?

Ska shoppa nya till tränset och jag har no idea vad jag ska köpa. Lite finare för träning/tävling såklart :D

Sv: Tyglar!!

Jag har lite olika, men för det allra mesta rider jag med riktigt smala lädertyglar - stångtyglar är perfekta!! :love:

vävribb kan jag inte rida med öht, såna med gummi på insidan har jag vid uteritt eller regn...

favvo-tyglarna är rundsydda stångtyglar från ett hubertus kandar. dom är knappt 1 cm breda.

Till vardags rider jag med ett par smala Globus-tyglar med stolpar, underbara :love:

Till tävling har jag ett par Anky, med inåtvända spännen och stolpar, inte lika mjuka och smala som mina Globus, men vad gör man inte för att det ska vara snyggt ;)

Jag har Ankys tyglar med inåtvända spännen och som är smala och så sköna. Sen har jag även lädertyglar från Hdr mjuka fast lite breda.

:)

Har mina gamla flätade lädertyglar som jag haft 15-20 år! De är helt underbara och jag kan nästan inte rida med några andra. De var först bruna, men med åren har de blivit så mörka att jag nu kan ha dem till svart träns.

Medishästen har tyvärr gummifodrade(skit)tyglar som jag inte alls gillar...
På mitt tävlingsträns är det helflätade smala tyglar! Underbart!

Har ett par Börjes tyglar 0.5 cm, var hårda när köpte dom men med massor med smörjning så blev dom jättefina :love:

Sedan har jag ett par tabaccofärgade Globustyglar. Ungefär 0.5 cm breda. Mkt bättre än jag trodde, mjuka och supersköna.

Mina bästa tyglar är ett par Gamla hubertus men tyvärr är de för breda för mig 1.5 cm :crazy:

Mina favorittyglar är flätade lädertyglar :love: Annars gillar jag också smala lädertyglar med små läderstoppar eller samma i tyg. Jag hatar gummityglar dock!

Jag har ett par helt släta lädertyglar. Lite smalare modell, men inte så smala som 1 cm, vill ha lite att hålla i. De blir dock snorhala vid regn så jag har ett par lädertyglar med gummi på insidan som reserv.

Nu har jag köpt tyglar!

Det blev ett par smala släta lädertyglar från hööks, med inåtvända spännen, det blev väldigt bra och tyglarna var rätt så mjuka redan från start.

Jag har invigt dem nu på träningen igår och de får 4 :bump::bump::bump::bump: av 5 möjliga :D

*knapplån*

Är det någon som har lädertyglar med stopparna under lädret? Ex Hööks har såna.
Vad tycker ni om dem?

Okej. Jag var in på Hööks här om dagen, men de var de slut och skulle inte komma in förrän någon gång i mitten av oktober.

Finns det andrasom har liknande tyglar

Flätade lädertyglar är min favorit :love:
Tunna släta funkar också.

Vävribb finns inte i min värld,
har lädertyglar med stoppar också men gillar det inte, får skav av dem trots att jag har handskar.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
512
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med OS-tävlingarna i Versailles ska omkring fem dressyr-ryttare tagits in till förhör hos det internationella...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård