Tyglar med bra grepp!

lille skutt

Trådstartare
Är det någon som kan ge tipps på vart man kan köpa ett par tyglar med bra grepp?
Har en förmåga av att länga tyglen medans jag rider och på så vis tappar jag ju det stöd som hästen behöver:crazy:
Färgen ska vara typ hasselnötsbrun!

Sv: Tyglar med bra grepp!

Jag äääälllsskar mina tyglar jag fick häromdan av en kompis!!!:bow:
Det är ett par smala gummityglar:d
Finns nog att köpa lite varstans, men dessa rekomenderar jag starkt!=D
Gummit gör att det är lättare att hålla ett fast grepp ,men dom är inte så tjocka som "vanliga" gummi tyglar så att dom blir obekväma!:idea:

Mina är underbara!! Köpta på lyckås, i globen. Det är smala lädertyglar med gummi på insidan, ger superbra grepp. Jag har annars samma problem som du, att tyglarna smiter iväg så jag får hålla på och korta hela tiden..

Problemet med att länga av tygeln när man rider tror jag mer är en teknikfråga än en tygelfråga! Jag har precis samma problem nämligen. ;) Och det spelar inte någon roll vilken tygelsort jag använder. Det är samma lika ändå. :crazy:

Men mina favoriter i hoppningen är ett par gummityglar från chetak tror jag att det var. De är otroligt mjuka och "sladdriga" i gummit och upplevs inte tjocka och stela som vanliga gummityglar kan göra! När jag hoppar vill jag ha något lite rejälare i händerna.
I dressyren är det mina tunna lädertyglar med stoppar som regerar, alt mina kantflätade!

//Alice

Jag har köpt mina i Globen. Ett par smala lädertyglar med gummi på insidan. Innan hade jag ett par vävribbtyglar med gummi invävt, och de är också himla bra.

Mina älskilingstyglar är ett par i gummi från EQL. De är lagom tjocka och har bra grepp.

Liknande trådar

Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: Cattis_E
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 623
Senast: villhöver
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix