Tycker föräldrar (också) att det här är kul?

glittra

Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=8scfqDrMZmM

Nu tänker jag då speciellt på där han pratar om sin dotter och hur man behandlar sina barn.

En av mina stora rädslor när det gäller att skaffa barn är att man kanske omedvetet börjar behandla dem utefter vilket kön de har.
Hur mycket funderar ni föräldrar på det här?
 
Sv: Tycker föräldrar (också) att det här är kul?

Roligt skulle jag väl inte påstå att det är.

Däremot provocerande och även tänkvärt.

Vad ger vi för signaler till våra och andras barn?
 
Sv: Tycker föräldrar (också) att det här är kul?

Mm, jag har funderat mycket på det. Tyvärr tycker jag att det fortfarande är vanligt med föräldrar som behandlar sina barn olika på grund av kön.
 
Sv: Tycker föräldrar (också) att det här är kul?

Mm, jag har funderat mycket på det. Tyvärr tycker jag att det fortfarande är vanligt med föräldrar som behandlar sina barn olika på grund av kön.

Det är ju precis det han försöker lyfta fram.

(Skrattade gott åt hur han dissade Ebba)
 
Sv: Tycker föräldrar (också) att det här är kul?

Jo, det är ju det.

Men om vi tar det ett steg längre: Hur kan det vara att han uppever sådant på sin dotters dagis eller att jag ser sådant bland mina vänner (unga) som fått barn. Naturligtvis i varierande grad, men det verkar fortfarande så vanligt.
Tycker att det är skrämmande.
 
Sv: Tycker föräldrar (också) att det här är kul?

Självklart är det skrämmande! Det är ju bara att titta här på forumet....
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 589
Senast: Sezziyanen
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
13 780
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 971
Senast: Amha
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
6 393
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp