Tvilling föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zephia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 938
Z

Zephia

Vi har ett fullblodssto, förstagångsföderska som tyvärr fick tvillingar i går morse. Det ena fölet var död redan vid födseln, medans den andra levde. Ett pyttelitet hingstföl efter VDL hingsten Silverstone. Han kunde inte stå själv så vi mjölkade ur märren varannan timme och flaskmatade fölet. Han tom gnäggade när vi kom. Tyvärr dog han i kväll och vi är så ledsna. Har precis pratat med en annan "buketjej" som förlorade sitt sto i kväll och vi hoppas att vår märr kan ta hennes föl i stället. Men usch vad lessna vi är. Fölet hette Silver Bell EG.

Sv: Tvilling föl

det är så tråkigt när sådant där händer.

Förstår att ni sörjer, och vi är med er i tankarna
'
kramar

å så förfärligt tråkigt sänder en stor tröstkram. Hoppas stoet kan bli amma istället.

Vad tråkigt.:cry:

Men hoppas ditt sto kan hjälpa det andra moderlösa fölet, är det Mia R föl som ni ska prova med?

Oj men vad det händer tråkiga saker på alla håll och kanter. Svårt att komma på något vettigt att skriva. Den ene kunde ju fått klara sig iallafall..
Skickar en stärkande kram..
U

Nej så tråkigt, speciellt när den ena levde en stund, man fäster sig så snabbt vid dem.
Hoppas att det går bra med stoet, bra om hon kan vara amma.
Skickar tröstkramar till er.

Ja, man blir så fäst vid en sån liten och hjälplös krabat ! Det gör ont i hjärtat.

Jag hoppas att det går bra nu med det andra fölet och att hon kan bli en duktig amma ! För mjölk har hon ju !!!

Ja Mia R är på väg hit med sitt föl, det är bara att hålla tummarna att vårt sto tar sig ann hennes föl. Jag har precis varit i stallet och stoet är så lugn. Tack alla för era tröstkramar.

Håller alla mina tummar att det kommer att funka. Båda historierna är så rörande, så det vore så skönt om det kunde få ett "bra slut".

Vad tråkigt att han inte klarade sig!

Hörde vad som hade hänt och hoppades så att han skulle klara sig!

Hoppas nu att hon accepterat Mias moderlöse lille hingst!

Nej, tyvärr ville hon inte alls veta av Mias underbara lilla fölunge. Jag har i alla fall lagt ut henne på amma jouren, det kanske går bättre ngn dag senare. Jag och Cirkus har mjölkat ur henne i kväll, och hon har riktigt gott om mjölk. Hoppas att vi kan hjälpa något annat litet föl.

Åh, vad tråkigt. Och när den ena ändå kom ut vid liv. :cry: Trist att det inte funkade med Mias bäbis heller. :( När ni hittade varandra så snabbt efter förlusterna.
Hoppas hon kan hjälpa någon annan.

NEj, ni får inte ge upp så fort , tro mig , det tar tid , har hon redan åt hem med fölet nu? Pm:ar dig!

Liknande trådar

A
Avel tidigt i morse hände det som inte fick hända. Min märr fick ett dödfött föl:cry: Jag ska förklara från början lite kortfattat: Jag...
Svar
12
· Visningar
4 513
Senast: mul
·
Avel Igår kväll fölade vårt sto, uträknad till 14 mars, på dag 296. Hon hade fyllt juver väldigt snabbt, framförallt sista veckan o igår... 2
Svar
36
· Visningar
4 242
Senast: Vinga
·
A
  • Låst
Avel Eftersom föltiderna nu har börjat på riktigt så vore det ju trevligt om den gamla tråden får sig en nystart! Februari: 4:e Ox...
Svar
16
· Visningar
3 730
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10