Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

Sv: Tvättstugor, tvättstugor, tvättstugor

jag har tvättat idag och visst får man stor lust när man kommer ner till tvättstugan

27458199.jpg

Gaaah skräckfilm : < tiotio

Jag trodde sånna omoderna bokningssystem inte fanns. Trodde alla åtminstone hade bokningstavlor med cylindrar...villket även det är extremt omodernt.

Vi har också "skriv lgh-nummer på en lista när du vill tvätta"-systemet :D

Min tvättstuga kommer från stenåldern jämfört med din..

Vi har fräscha tvättmaskiner och tumlare och stort torkrum,men färgen..ja den färg som finns kvar på väggarna..

Fördelen är att vi kan ha tvättstugan i stort sett hur mycket som helst,vi bor i ett 4-familjshus,och det är bara vi och ena grannen som tvättar!
Så jag och även grannen brukar skriva upp två-tre dagar i streck,hela dagar!
Tvättar ena dagen,sen får det hänga andra dagen och så plockar ner och fixar tredeje dagen!

Själv delar jag tvättstuga med 3 killar i de 20. Dessa är som killar i den ålderna i största allmänhet (jag vet att jag drar alla över en kam nu-ursäkta) de bryr sig inte. Speciellt inte han som bor i huset där tvättstugan är. Där står en möglig gammal madrass, hans smutstvätt ligger slängd på golvet tillsammans med ölburkar och diverse kartonger.
Den fungerande tvättmaskinen tar över 1,5h på sig för 60tvätt, 40 tar "bara" 1h20min.. Torktumlaren gnisslar och bränner hål i lakan/kläder om man använder den så det gjorde jag bara de två första gångerna jag tvättade. Torkskåpet lyser med sin frånvaro så tvätten får helt enkelt hänga i lägenheten och torka. Så roligt att ha lakan hängande över varenda köksstol i 2 dygn innnan det är torrt:mad:

Liknande trådar

Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 395
Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 888
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka