tvättning av wellpur madrass

Smurfoff

Trådstartare
Efter helgens festande så blev min wellpur madrass nerspydd.. har skjölt av den i duschen men den är dynsur och torkar inte. och luktar fortfarande kräk. Hur får man rent en sån? Ska tvätta imorgon. Går de att slänga in i maskin?

Sv: tvättning av wellpur madrass

Jag vet inte om den går att tvätta, men borde inte en typ mattvätt funka? En med skum som du sprayar på, låter torka och dammsuger upp tänker jag på då.

Vet inte hur det är med wellpur men ska det inte likna tempur? Har en tempurmadrass och den kan absolut inte tvättas. Har ett vätskesäkert överdrag på den för att jag är så jäkla rädd om den.

Inhen erfarenhet av den madrassen men ättika eller potatismjöl brukar ta bort lukt.

Vi har en matta på jobbet (förskola) som blev kräkt på. Tvättade först den med tvål och vatten och så fick den hänga ute länge. Så fort vi tog in den kom kräklukten tillbaks... Men så tvättade vi med ättikssprit och när lukten från ättiksspriten hade avdunstat försvann även kräklukten. Kanske går att testa?

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 093
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 929
Senast: Eurydome
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat