Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Efter helgens festande så blev min wellpur madrass nerspydd.. har skjölt av den i duschen men den är dynsur och torkar inte. och luktar fortfarande kräk. Hur får man rent en sån? Ska tvätta imorgon. Går de att slänga in i maskin?
Jag vet inte om den går att tvätta, men borde inte en typ mattvätt funka? En med skum som du sprayar på, låter torka och dammsuger upp tänker jag på då.
Vet inte hur det är med wellpur men ska det inte likna tempur? Har en tempurmadrass och den kan absolut inte tvättas. Har ett vätskesäkert överdrag på den för att jag är så jäkla rädd om den.
Vi har en matta på jobbet (förskola) som blev kräkt på. Tvättade först den med tvål och vatten och så fick den hänga ute länge. Så fort vi tog in den kom kräklukten tillbaks... Men så tvättade vi med ättikssprit och när lukten från ättiksspriten hade avdunstat försvann även kräklukten. Kanske går att testa?
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.