tvättning av wellpur madrass

Smurfoff

Trådstartare
Efter helgens festande så blev min wellpur madrass nerspydd.. har skjölt av den i duschen men den är dynsur och torkar inte. och luktar fortfarande kräk. Hur får man rent en sån? Ska tvätta imorgon. Går de att slänga in i maskin?

Sv: tvättning av wellpur madrass

Jag vet inte om den går att tvätta, men borde inte en typ mattvätt funka? En med skum som du sprayar på, låter torka och dammsuger upp tänker jag på då.

Vet inte hur det är med wellpur men ska det inte likna tempur? Har en tempurmadrass och den kan absolut inte tvättas. Har ett vätskesäkert överdrag på den för att jag är så jäkla rädd om den.

Inhen erfarenhet av den madrassen men ättika eller potatismjöl brukar ta bort lukt.

Vi har en matta på jobbet (förskola) som blev kräkt på. Tvättade först den med tvål och vatten och så fick den hänga ute länge. Så fort vi tog in den kom kräklukten tillbaks... Men så tvättade vi med ättikssprit och när lukten från ättiksspriten hade avdunstat försvann även kräklukten. Kanske går att testa?

Liknande trådar

Hemmet Ska sälja min säng i helgen och de var fläckar på bäddmadrassen. Testade vatten blandat med bikarbonat och lät suga in men blev inget...
Svar
17
· Visningar
790
Senast: SaraXX
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 305
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 446
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka